Iranian Agriculture News Agency

گاردین خبر داد:

پرورش گوشت قرمز در آزمایشگاه

با در نظر گرفتن جمعیت میلیاردی کره زمین و علاقه بسیاری از آنها به مصرف گوشت قرمز٬ آیا راه‌حلی پایدار و مقرون به صرفه برای تامین این تقاضا وجود دارد؟

پرورش گوشت قرمز در آزمایشگاه

به گزارش گاردین٬ تعدادی از کارآفرینان خوش‌بین تلاش می‌کنند تا این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد. بر اساس گزارش وزارت کشاورزی امریکا در سال ٢٠١٨ میانگین سرانه مصرف گوشت قرمز و مرغ برای هر آمریکایی نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم است. از اثرات زیست محیطی مصرف بالای این میزان پروتئین می‌توان به ضایعات بالا٬ مشکلات سلامت دام٬ شرایط پرورش آنها و حتی تولید گاز متان بوسیله گاوها اشاره کرد.

با وجود اینکه در چند سال گذشته مصرف مواد غذایی گیاهی افزایش داشته اما اثرات محیط زیستی مصرف گوشت قرمز آنقدر بالاست که موجب شده استارت‌آپ‌ها به فکر پیدا کردن راه‌حل‌ بهتر٬ سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه باشند.

شرکت  Memphis Meats در سانفرانسیسکو در آزمایشگاه‌های خود گوشت کشت سلولی‌شده را بدون نیاز به حیوانات تولید می‌کند. شرکت Just Inc, هم سرم گیاهی را برای پرورش محصولات سلولی نه تنها برای گوشت بلکه غذای دریایی هم توسعه داده‌اند. این شرکت توانسته برای تولید محصولات ۲۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

امروزه خیلی از ما نسبت به چالش‌های آینده و نابودی منابع طبیعی نگرانی‌هایی داریم. اما خوشبختانه کارآفرینان بسیاری در سراسر دینا می‌خواهند علاوه بر درآمدزایی برخی از این مشکلات را هم حل کنند.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید