Iranian Agriculture News Agency

ساخت سریال شش قسمتی برای کاهش استرس در کشاورزی

این سریال به منظور حمایت رسمی از کشاورزان و ساکنان مناطق روستایی ساخته شده است

«پرورش انعطاف‌پذیری» نام جدید سریال شش قسمتی است که به منظور کاهش استرس زنان کشاورز ساخته شده. هر قسمت این سریال ۹۰ دقیقه‌ای دارای موضوعی مشخص است که در آن به شکل سمینار اینترنتی به بحث گذاشته می‌شود.

ساخت سریال شش قسمتی برای کاهش استرس در کشاورزی

به گزارش ام‌اس‌ان٬ شانا ریتمایر و برندا مک هر دو متخصص سلامت رفتار هستند که ریشه‌های عمیقی در کشاورزی و زندگی روستایی دارند.

دوریس مولد٬‌ رییس پیشین سازمان زنان کشاورز آمریکا٬ می‌گوید زمانی که عضو هیئت «توسعه انعطاف‌پذیری در جوامع کشاورزی» بوده ایده این سریال مطرح شده است. در آن زمان یکی از موضوعات مورد بحث پشتیبانی رسمی از ساکنان مناطق روستایی بوده است چون به گفته مولد در زمینه سلامت رفتار نیروی متخصص کمی وجود دارد.

مولد با اشاره به همکارش٬ مگان رابرتز٬ که یکی از برگزارکنندگان این سمینار است٬ می‌گوید«هر دو در کنار مشاغل و مسئولیت‌های متعددی که دارند به کشاورزی هم مشغولیم.»

مولد با اشاره به اینکه زنان معمولا مسئولیت‌های گوناگونی را برعهده می‌گیرند می‌گوید: «ما همانند زنان دیگر سعی داریم میان مسائل مختلف تعادل برقرار کنیم».

مولد و رابرتز برای ساخت این سریال توانستند از دانشگاه مینسوتا کمک‌هزینه دریافت کردند. این سریال که به صورت آنلاین پخش می‌شود تنها قدم اول در درمان استرس کشاورزی است. بعد از آن یک فرم نظرسنجی ارائه می‌شود تا گفتگوها درباره نیازها افزایش یابد.

اگر کسی دسترسی به اینترنت نداشته باشد می‌تواند بعد از ثبت‌نام با تلفن خود به این سمینار گوش دهد که به گفته مولد همانند گوش دادن به پادکست است. این سریال که به صورت مجانی ارائه می‌شود ساعت ۱۲ ظهر در تاریخ‌های مشخصی پخش می شود.

در این سریال درباره عوامل استرس‌زا در کشاورزی و مزرعه‌داری٬ نتایج احتمالی نگرانی و ناامیدی شدید و شیوه برخورد با استرس اطلاعات پایه‌ای ارائه می‌شود.

مثلا در یکی از قسمت‌های این سریال به نکاتی برای مراقبت از خود به منظور کاهش استرس پرداخته می‌شود و دید کلی درباره اثرات استرس روی سلامتی ارائه می‌دهد. در این قسمت همچنین درباره روش‌های مراقبت از سلامتی خود به عنوان شیوه‌ای برای مبارزه با نگرانی و استرس صحبت می‌شود و ابزارهاییکارآمد برای برنامه‌ریزی و کاهش استرس فردی معرفی می‌شود. به اهمیت ارتباط با دیگران به عنوان بخشی از شیوه‌های مراقبت از خود هم اشاره می‌شود.

نام قسمت دیگر این سریال «لیوان خالی آب ندارد» است و به عوامل استرس‌زا ناشناخته می‌پردازد که می‌تواند انرژی و توانایی انجام مسئولیت‌ها را برای کشاروزی و مزرعه‌داری کاهش دهد.  شرکت‌کنندگان یاد می‌گیرند که بتوانند استرس را مدیریت و روش‌هایی برای اولویت‌بندی پیدا کنند تا انرژی خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.

 قسمت «ساخت و نگه‌داری روابط در مواقع پراسترس» به اهمیت رابطه در زندگی کشاورزان می‌پردازد. نکات و روش‌هایی برای شروع٬ حفظ و پیشرفت ارتباط با همسر٬ خانواده٬ همسایه و افراد جامعه مطرح می‌شود.

قسمت آخر هم جمع‌بندی کلی است از تمام بحث‌های مطرح‌شده و پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در این سمینار. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید