Iranian Agriculture News Agency

علی اکبری از برنامه‌های دولت ومجلس برای رونق کشاورزی خبرداد:

تامین نهاده‌ها و خرید به موقع محصولات کشاورزی

افزایش بودجه بیمه کشاورزی در دستورکار دولت ومجلس

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار سیاسی «ایانا»برنامه‌‌های دولت ومجلس برای توسعه و رونق بخش کشاورزی را تشریح کرد.

تامین نهاده‌ها و خرید به موقع محصولات کشاورزی

او تلاش دولت برای تامین نهاده‌های تولید را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: براساس دستور دولت، فعلا نهاده‌های تولید با ارز 4200 تامین خواهد شد.

اکبری این اقدام از سوی دولت را گام بزرگی دربخش کشاورزی ذکر کرد و گفت:همانطور که دولت تعهد داده، قرار است نهاده‌های تولید همچنان با ارز 4200 تومان تامین شود.

اوخرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان را از دیگر برنامه‌های دولت برشمرد و درباره مدیریت منابع آب و خاک نیز افزود: برای مدیریت منابع آب و خاک  نیز تلاش‌مان این است که ردیف‌های بودجه‌ای برای این دو بخش تقویت شود.

اکبری در پاسخ به این سئوال که اعتبار مدیریت منابع آب و خاک چه میزان خواهد بود، تنها این پاسخ را داد که هنوز اعتبارات نهایی نشده و بعد از نهایی‌شدن اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس، تجدید نظر در اعتبار قنوات را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در دستور کار دولت ومجلس قرار دارد.

او دربخش دیگری از صحبت‌هایش ازبرگزاری جلسات کمیسیون کشاورزی  و دولت برای رفع مشکلات بخش کشاورزی خبرداد و گفت: برای رونق و توسعه بخش کشاورزی و رفع مشکلات این بخش تا کنون جلسات متعددی برگزار شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس درباره نتایج این جلسات نیز توضیح داد: یکی از موضوعات مهم دراین جلسات قیمت گندم بود که نتایج قابل توجهی نیز به‌دنبال داشت. بخش دیگر اما درباره استحکام بیشتر برای خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و تامین منابع بود که دراین باره هماهنگی‌‌های اولیه صورت گرفته است.

اکبری، افزایش بودجه بیمه کشاورزی را یکی دیگر از برنامه‌های دولت ومجلس برشمرد و افزود: با توجه به کاهش بودجه بیمه کشاورزی در سال‌های اخیر به ویژه سال 96، یکی از برنامه‌های مهم دولت ومجلس افزایش بودجه بیمه‌کشاورزان است.

او با اشاره به اینکه جلساتی نیز با مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گذاشته شده است، گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌بندی برای این موضوع هستیم و امیدواریم افزایش بودجه بیمه کشاورزان در بودجه 98 عملیاتی شود.

اکبری همچنین از جلسه این کمیسیون با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: دراین جلسه که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، برنامه‌های سال 98 برای بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید