Iranian Agriculture News Agency

کمباین جدید ۱۰۶۰ رونمایی شد

صرفه جویی ۲۰۰ میلیارد تومانی با کاهش یک درصدی ضایعات برداشت

ایانا-کشاورزی: در ایران ۱۷ هزار کمباین داریم که ۹۲ درصد این کمباین ها تولید شرکت کمباین سازی ایران است.

صرفه جویی ۲۰۰ میلیارد تومانی با کاهش یک درصدی ضایعات برداشت

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: یک درصد کاهش ضایعات برداشت غلات معادل ۲۰۰ میلیارد تومان پول است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی در آیین رونمایی محصول جدید شرکت کمباین سازی ایران در اراک موسوم به کمباین ۱۰۶۰ افزود: در سال‌های اخیر حدود ۲ هزار دستگاه کمباین نوسازی شده توسط این شرکت کمباین سازی وارد مزارع کشور شده که سهم زیادی در کاهش ضایعات برداشت غلات داشته است.

او با اشاره به این که کمباین جزو نهاده‌های اثر گذار در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: نزدیک به ۳۵ درصد افزایش تولیدات کشاورزی ناشی از توسعه مکانیزاسیون است.

عباسی ادامه داد: در ایران ۱۷ هزار کمباین داریم که ۹۲ درصد این کمباین ها تولید شرکت کمباین سازی ایران است.

او خاطر نشان کرد که طی پنج تا شش سال گذشته تغییرات محسوسی به ویژه در زمینه خدمات پس از فروش در این کارخانه بوجود آمده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در شرایط تحریم، این شرکت کمباین سازی تخفیف خوبی برای محصولات خود داده ضمن آن که به کیفیت کالا و رعایت استانداردهای ملی توجه داشته است.

او افزود: در حال حاضر ۸.۲ میلیون هکتار گندم و جو آبی و دیم کشور توسط کمباین برداشت می شود و ما سالانه به ۱۲۰۰ دستگاه کمباین جدید نیاز داریم.

عباسی در عین حال اظهار داشت: ارتقای کمباین های این شرکت نشان دهنده این است که همه در این کمباین سازی با مسوولیت پذیری کار می‌کنند.

در آیین این رونمایی که با حضور معاون امور زراعت جهاد کشاورزی و تنی چند از مسوولان شهرستان اراک انجام شد، مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران گفت: اکثر کمباین های ۱۰۶۰ تولید ما، ضعف هایی داشتند که پس از بررسی و رفع مشکلات، اکنون تقویت یافته و در اختیار کشاورزان قرار می گیرند.

علی اصغر حمیدی فر، افزایش کیفیت محصولات این شرکت را که آستان قدس رضوی نیز از بزرگترین سهامداران آن است، نشانه خودباوری دانست.

او افزود: با ارتقای کمباین ۱۰۶۰، ریزش و ضایعات برداشت غلات کاهش می‌یابد.

حمیدی فر اذعان داشت: حدود ۱۱ مورد تغییرات و اصلاحات در کمباین ۱۰۶۰ اعمال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید