Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

بخشودگی وام‌های کشاورزان عملیاتی می‌شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع اجرای مصوبه بخشودگی وام‌های کشاورزان سه‌بار به دولت آمد و حتی در جلسه شب۱۸ آذر هیأت دولت مطرح و این‌بار اصلاح نهایی بر روی آن انجام شد و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

بخشودگی وام‌های کشاورزان عملیاتی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا؛ محمود حجتی در نشست شورای اداری استان هرمزگان در فعالان اقتصادی، با بیان این‌که امیدوارم بتوانیم محرومیت‌های گوشه و کنار هرمزگان را برطرف کنیم و نارسایی‌های گذشته را از بین ببریم، افزود: مردم استان هرمزگان در ارتباط با زیربخش‌های کشاورزی همواره در سطح کشور پیشرو بوده و هستند.

وی با اشاره به این‌که آبیاری کشاورزی هرمزگان از ۱۵۰ هزار هکتار توانسته ۱۰۴ هزار هکتارش را به آبیاری تحت‌فشار تبدیل کند، اظهار کرد: در بحث گلخانه‌ها نیز هرمزگان با رشد دو برابری مواجه بوده که شاهد افزایش آن در سال‌های آینده خواهیم بود.

حجتی با بیان این‌که ۱۷۰۰ هکتار مجوز توسعه گلخانه‌ای در استان هرمزگان صادر شده است، اضافه کرد: هرمزگان در زمینهٔ آبخیزداری همواره پیشرو بوده و تاکنون در این بخش با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی مواجه بوده است که توانسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که در بحث صید و صیادی هرمزگان ۳۳ درصد از صید کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در آبزی‌پروری استان هرمزگان قابلیت بالایی دارد و تاکنون هفت‌هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع آن نیز به پرورش آبزیان اختصاص‌یافته است.

وی  عنوان کرد: موضوع اجرای مصوبه بخشودگی وام‌های کشاورزان سه‌بار به دولت آمد و حتی در جلسه شب ۱۸ آذر هیأت دولت مطرح و این بار اصلاح نهایی بر روی آن انجام شد و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

حجتی در پایان باغات پیر استان را یکی از مشکلات کشاورزان هرمزگان دانست و از حمایت دولت برای برطرف شدن مشکلات این باغات خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید