Iranian Agriculture News Agency

رشد 15 درصدی تولید عسل در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه استان با دو نوع شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود، گفت: طبق سرشماری انجام گرفته استان زنجان دارای 2 هزار و 252 زنبورستان است که یک هزار و 733 نفر در این زنبورستانها مشغول به کار هستند.

رشد 15 درصدی تولید عسل در استان زنجان

سید محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، با بیان اینکه شغل اصلی 870 نفر از بهره‌برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری 111 هزار و 691 کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 270 کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

صادقی با اشاره به رشد بیش از 15 درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و 77 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می‌دهد شهرستان زنجان با 393 تن بیشترین و شهرستان ایجرود با 31 تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته‌اند.

وی بیان کرد: عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود نژاد  مدا « Meda »  و نژادهای بومی است و طی سالهای اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید