Iranian Agriculture News Agency

معاون مجری طرح توسعه گلخانه‌ها:

افزایش 10 برابری تولید خیار در گلخانه

ایانا-کشاورزی: برنامه اقتصاد مقاومتی طی 10سال تهیه و ابلاغ شده، در این برنامه انتقال سبزی و صیفی قابل انتقال به فضای گلخانه‌ای و محیط‌های کنترل شده برنامه ریزی شده است.

افزایش 10 برابری تولید خیار در گلخانه

معاون مجری طرح توسعه گلخانه‌ها گفت: محصولاتی مانند خیار در فضای گلخانه‌ای با 10 برابر افزایش تولید همراه است، همچنین تولید در فضای گلخانه‌ای سبب کاهش قابل توجه مصرف آب خواهد شد.

داریوش سالم پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص ممنوعیت کشت فلفل و خیار در فضای باز از سال زراعی 1399-1400 گفت: محصولی مانند خیار در فضای گلخانه‌ای با 10 برابر افزایش تولید همراه است. با توجه به افزایش جمعیت، ضرورت افزایش تولید در کنار کاهش مصرف آب، کشت گلخانه‌ای، کشت مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. 

او با بیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی طی 10سال تهیه و ابلاغ شده، افزود: در این برنامه انتقال سبزی و صیفی قابل انتقال به فضای گلخانه‌ای و محیط‌های کنترل شده برنامه ریزی شده است.

سالم پور افزود: در سال گذشته یک میلیون و 500هزار تن خیار در فضای باز تولید شده است.

معاون مجری طرح توسعه گلخانه‌ها با بیان اینکه طی برنامه ریزی 10ساله در حدود 48 هزار هکتار به سطح گلخانه‌ها اضافه شده است‌، افزود: همچنین در سال 96 در حدود 2240هکتار به فضای گلخانه‌ای کشور اضافه شد.

سالم پور ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز باید در حدود دو هزار و 763 هکتار توسعه فضای گلخانه‌ای در کشور ایجاد شود که تاکنون هزار و 784 هکتار توسعه فضای گلخانه‌ای داشته‌ایم.

او با اشاره به اعطای تسهیلات و مشوق به کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای افزود: با توجه به افزایش جمعیت، میزان بهره‌وری بیشتر و همچینین میزان مصرف آب کمتر این کشت به صرفه است. کشت در فضای گلخانه‌ای از نظر کمیت، کیفیت و میزان درآمدزایی برای کشاورزان نیز بهتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید