Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی بخش شهیون دزفول

حمایت از تعاونی‌ روستاها، باعث کاهش مهاجرت می‌شود

تعاونی‌ها نقاط قوت مردم روستا و مشکلات آنها را شناسایی و لمس کرده‌اند

تعاونی‌ها نقاط قوت مردم روستا و مشکلات آنها را شناسایی و لمس کرده‌اند

حمایت از تعاونی‌ روستاها، باعث کاهش مهاجرت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز، پروانه پورنگ مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی بخش شهیون دزفول گفت : نقش تعاونی‌ها به دلیل کالاهای یارانه‌دار در دهه 60 و 70 خیلی پررنگ‌تر از الان بود اما در حال حاضر تعاونی‌ها از حمایتی کمتر برخودار هستند و اگر طرحی هم داشته باشند سیستم بانکی چنان موانعی جلوپای آنها می گذارد که از ادامه کار منصرف می‌شوند.

او افزود: به تبع همین عدم حمایت در دهه‌‌های  80 و به خصوص 90 مهاجرت روستاییان به شهرها چندین برابر شده است به طوری که اکثر روستاهای ما خالی از سکنه شده‌اند و  این تهدیدی جدی برای جامعه شهری است اما متاسفانه این موضوع برای هیچ نهادی به عنوان مشکل در نظرگرفته نمی‌شود.

پورنگ گفت: روستاییان ارتباط نزدیک با تعاونی‌ها دارند و تعاونی‌ها کاملا نقاط قوت مردم روستا را شناسایی و لمس کرده‌اند ولی متاسفانه دولت  هیچ گونه تسهیلات یا امتیازی برای این تعاونی‌ها در نظرنگرفته است. این نکته قابل تاکید است که تعاونی‌ها تنها با دریافت تسهیلات می‌توانند از طرح‌های اهالی روستا حمایت کنند و در نتیجه این حمایت، اشتغالزایی به وجود خواهد آمد و از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌شود.

 شرکت تعاونی روستایی بخش شهیون از زیرمجموعه تعاونی‌های سازمان تعاون روستایی شهرستان دزفول است که در سال 94 به عنوان تعاونی نمونه کشور شناخته شده و موفق به دریافت لوح از ریاست جمهوری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید