Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

ساماندهی چاه‌های غیرمجاز مطالبه جهادکشاورزی

ایانا-کشاورزی: کارگروه تعادل بخشی به دبیری وزارت نیرو و همکاری وزارت جهادکشاورزی، محیط زیست و سایر ارگان‌ها تشکیل شده و برای آن 15 محور همکاری در نظر گرفته شده که 3 محور آن مربوط به وزارت جهاد و 10محور برای وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

ساماندهی چاه‌های غیرمجاز مطالبه جهادکشاورزی

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به طور جدی به دنبال آب پایدار است تا بتواند برنامه‌های لازم را در راستای افزایش بهره وری و توسعه سطح زیر کشت محقق کند.

رضا سرافرازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با تاکید بر اینکه دولت نیز پیگیر طرح تعادل بخشی است، افزود: سازمان جهاد در این حوزه در بخش ستاد ملی و استان‌های کشور مکلف است اقدامات  لازم را انجام دهد.

او ادامه داد: بر این اساس کارگروه تعادل بخشی به دبیری وزارت نیرو و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست و سایر ارگان‌ها تشکیل شده و برای آن 15  محور همکاری در نظر گرفته شده که 3 محور آن مربوط به وزارت جهاد و 10محور برای وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه بروزرسانی سند ملی آب، آبخیزداری و تدوین الگوی کشت از سه محور در نظر گرفته برای وزارت جهاد کشاورزی بوده است، توضیح داد: طی دو تا سال گذشته بیش از 51 جلسه مشترک با وزارت نیرو انجام شده و کلیه اقدامات وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در حال نیز تمامی فعالیت‌های  وزارت جهاد کشاورزی به صورت آزمایشی متمرکز بر چهار دشت کشور است، افزود: از استان‌های  فارس، اصفهان، تهران و سمنان یک دشت در نظر گرفته شده است که اقدامات اجرایی آن به زودی پس از هماهنگی با استان‌ها و با مشارکت مردم، ذی نفعان و تشکل‌ها انجام خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات وزارت جهاد کشاورزی، برخورد با چاه‌های غیر مجاز است، تاکید کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز و تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه از مطالبات اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

سرافرازی افزود: پیگیر هستیم تا نصب کنتورهای حجمی هوشمند که از برنامه توسعه دوم تاکنون جزو وظایف وزارت نیرو بوده است، اجرایی شود.

او در پایان با تاکید بر اینکه چاه‌های غیرمجاز در سراسر کشور وجود دارد، گفت: بیشترین مشکل این چاه‌ها وجود آن‌ها در دشت‌های ممنوعه است که از طریق چاه‌های عمیق عمده آب کسری مخزن را تخلیه می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید