Iranian Agriculture News Agency

اولویت‌های بودجه‌ای بخش کشاورزی در گفت‌وگوی «ایانا» با یونس ژائله

خرید تضمینی کشاورزی اولویت بودجه باشد

یونس ژائله نائب رئیس اسبق کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، اولویت‌های بودجه‌ای بخش کشاورزی را تشریح کرد.

 خرید تضمینی کشاورزی اولویت بودجه باشد

او درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا؛ اصلاح نرخ  خرید تضمینی گندم را از اولویت‌های مهم دولت در بودجه سال آینده برشمرد و گفت: اولین و مهم‌ترین اولویتی که دولت باید در بودجه سال آینده برای بخش کشاورزی مد نظر قرار دهد، اصلاح نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

ژائله اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید همپای قیمت‌های جهانی افزایش یابد. 

او،‌صنعتی‌کردن و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را اولویت مهم دیگری  دانست و توضیح داد: با توجه به اهمیت توسعه مکانیزاسیون دربخش تولیدات کشاورزی، دولت باید بودجه مناسبی برای این بخش اختصاص دهد

به گفته ژائله، همچنین دولت در بودجه سال آینده باید به بخش‌هایی چون باغداری‌های صنعتی، مرغداری‌های صنعتی و گلخانه‌های صنعتی بیش از گذشته توجه کند. 

او کاهش مصرف آب را اولویت مهم دیگری ذکر کرد و تاکید کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب در کشور باید بودجه مناسبی برای کاهش مصرف آب در کشور اختصاص داده شود. یکی از موارد مهم دراین بخش استفاده از آبیاری‌های قطره‌ای وبارانی است. چرا که این راه‌ها می‌تواند مصرف آب را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

ژائله، استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها را راهکار دیگری درمدیریت مصرف آب ذکر کرد و گفت:یکی دیگر از مواردی که می‌‌تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف آب داشته باشد، استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها است. بنابراین ،‌ صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت درست دراین بخش نیازمند بودجه مناسب و کافی است. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید