Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

پیشنهاد پرداخت 142 هزار میلیارد تومان یارانه در سال آینده

ایانا- اقتصاد: رقم یارانه که در سال آینده پرداخت می‌شود را در حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است.

پیشنهاد پرداخت 142 هزار میلیارد تومان یارانه در سال آینده

سند دخل و خرج سال 1398 رونمایی شد. سندی که به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، شفافیت ویژگی اصلی آن است.

به گزارش ایانا به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور در مراسم رونمایی از لایحه بودجه سال آینده، گفت: با عنایت الهی و با همکاری مجموعه عظیم سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و نیز همیاری همه دستگاه‌های اجرایی کشور، لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور براساس مفاد آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذرماه تسلیم مجلس شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آنچه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، یک بخش آن اسنادی است که شامل ماده واحده و کلان بودجه است که پنج پیوست دارد و درکنار آن گزارش عملکرد قانون برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه اجرایی سال ۱۳۹۸ و بخشی دیگر هم مشتمل بر فعالیت‌های متنوعی است که قیمت تمام شده هر خدمت و فعالیتی را در برمی‌گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شفافیت لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور گفت: همه دستگاه‌هایی که از معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند، در بودجه مشخص شده‌اند.

نوبخت رقم یارانه که در سال آینده پرداخت می‌شود را در حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال آینده در حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به خرید اوراق اختصاص خواهیم داد و در پاسخ به کسانی که ایراد می‌گیرند خرید و فروش اوراق، فروش آینده است، می‌گوییم که چنین نیست و ما آینده و زمان را می‌خریم و از طریق خرید و فروش اوراق، طرح‌های عمرانی را سامان دهیم که نمونه آن اتصال راه‌آهن ارومیه راه‌آهن سراسری کشور و نیز قطار رشت است که از همین طریق تأمین اعتبار شد.

او در ادامه افزود: اوراقی که در سال جاری فروختیم، در حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال آینده هم در حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق می‌خریم و برای تمام اقدام‌های انجام شده، مجوزهای قانونی صادر شده و با وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌داری کل کشور هماهنگی لازم انجام شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از همه معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان برای تلاش شبانه‌روزی که در تدوین لایحه بودجه انجام داده‌اند، قدردانی کرد و گفت: مردم بزرگوار و اصحاب عزیز رسانه استحضار داشته باشند که لایحه بودجه‌ای که در وقت مقرر قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، محصول تلاش‌ها و شرایط سختی است که این عزیزان تحمل کرده‌اند.

نوبخت در خاتمه سخنان خود گفت: تشکر ویژه‌ای هم از دکتر محمد کردبچه دارم. ایشان از سرمایه‌های بزرگ کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور هستند و در مدت سی‌سالی که از ایشان شناخت دارم، گواهی می‌دهم که اعداد و ارقام بودجه به منزله فرزندان این مرد بزرگ است.

او افزود: دکتر کردبچه اطلاعات بسیار دقیق و موثقی دارند و ایشان مورد وثوق همه مسوولان هستند و فرادولت و فراجناحی عمل می‌کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: بی‌تردید دکتر کردبچه مردی است که بدیل ندارد و از خداوند متعال می‌خواهم و می‌خوانم که ایشان بتوانند سال‌های سال خدمت کنند و ما از تجارب ارزنده‌شان بهره‌ ببریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید