Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

نقش صندوق‌ها باید در زنجیره تولید دیده شود

گشایش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شیراز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نقش صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی باید در زنجیره تولید دیده شود.

نقش صندوق‌ها باید در زنجیره تولید دیده شود

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی در مراسم افتتاح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شیراز، یادآور شد: نقش صندوق‌ها باید از بسترسازی تا تولید محصول استاندارد نقش آفرینی داشته از این رو که با فعالیت این صندوق‌ها محصول در بازاررسانی دچار مشکل نشده و یا مازاد محصول تولیدی تبدیل به ضایعات نمی‌شود و به واسطه همین صندوق وفاق پیش آمده، باعث شده که به فکر هم باشیم، یکجا فکر کنیم و بدانیم که در کشاورزی جدایی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد:  امروز در بخش کشاورزی با چالش‌های بی‌شماری از جمله چالش آب، خاک و شرایط اقلیمی رو‌به‌رو هستیم.

قاسمی افزود: دو راهکار عمده حل چالش‌های بخش کشاورزی  بالا بردن علم، دانش و آگاهی و تزریق سرمایه و تجهیز منابع این بخش است.

این مقام مسئول یادآور شد: بالا بردن علم، دانش و آگاهی در بخش کشاورزی با اجرای نظام نوین ترویج محقق می‌شود که در همین راستا عرصه‌های کشاورزی پهنه‌بندی و مسئولین پهنه مشخص شده، محققین کشاورزی در کنار مسئولین پهنه قرار گرفتند و  آموزش و ترویج به روش‌های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت صدا و سیما در حال اجرا است.

او با اشاره به این‌‌که متاسفانه بخش کشاورزی به تناسب سهمی که در اشتغال، تامین امنیت غذایی و به طور کلی تامین امنیت ملی و اقتصاد کشور داشته، سطح اعتباری و جایگاه خود را پیدا نکردند، تصریح کرد:  در طول سالیان مختلف باید سرمایه به انواع مختلف به بخش کشاورزی تزریق شود که از آن جمله تامین بخش عظیمی از هزینه‌های اجرای آبیاری تحت فشار توسط دولت است.

قاسمی گفت: یکی از راهکارهای مناسب تزریق سرمایه و تجهیز منابع، راه‌اندازی صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است چرا که این صندوق‌ها در سطح استان و کشور با نقش ‌آفرینی خوبی که در کمک به فعالیت های مختلف کشاورزی داشتند، تجربه موفقی بودند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تاسیس این صندوق‌ها امری مبارک بوده چرا که در هیچ جا معوقات نداشته  این صندوق‌ها چون از سرمایه مردم تشکیل شده به صورت قرض‌الحسنه فعالیت می‌کنند، اهداف عالی‌ را دنبال کرده، چشمه جوشان و منشاء خیر و برکت هستند.

سرمایه‌ صندوق‌های فارس به 57 میلیارد تومان رسید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با افتتاح صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیراز ، پانزدهمین صندوق فارس و دهمین صندوق شهرستانی این استان گشایش یافت.

جعفر صبورری‌پور افزود: این صندوق‌ با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان و بیش از 630 سهامدار تشکیل شد و با افتتاح این صندوق مجموع سرمایه‌ صندوق‌های فارس به 57 میلیارد تومان رسید.

جلسه مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شیراز با حضور علیرضا اشرفی عضو هیات مدیره و داریوش اعرابی مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، محمدمهدی قاسمی رئیس و جعفر صبوری پور، معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مجید اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز  در روز چهارشنبه 14 آذرماه 1397 تشکیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید