Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

اختصاص 550میلیارد تومان برای خاک ورزی

ایانا-کشاورزی: بهسازی و اصلاح روش‌های آماده‌سازی اراضی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به همین دلیل قیمت ماشین آلات تولید داخل یک چهارم تا یک پنچم تولید محصول مشابه خارجی است.

اختصاص 550میلیارد تومان برای خاک ورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته بیش از 550میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بهبود خاک ورزی اختصاص یافته است، گفت: بهسازی و اصلاح روش‌های آماده‌سازی اراضی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به همین دلیل قیمت ماشین آلات تولید داخل یک چهارم تا یک پنچم تولید محصول مشابه خارجی است.

به گزارش ایانا، کامبیز عباسی در حاشیه‌ مراسم روز بزرگداشت جهانی خاک در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تاکنون سطح عملیات و بهسازی خاک‌ورزی و آماده سازی زمین به 2میلیون هکتار رسیده است، گفت: برای بهسازی، خاک ورزی و آماده‌سازی زمین کشاورزی با استفاده از ماشین آلات این بخش روش‌های برگردان خاک انجام شده و امکان استفاده مناسب از بارندگی فراهم می‌شود.

او ادامه داد: با این روش‌ها خاک می‌تواند مدت طولانی‌تری آب را در خود نگه دارد.

مجری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه هم اکنون طرح عملیات کم خاک ورزی و بی خاک ورزی در اراضی دیم در حال اجراست، گفت:  تاکنون در 25 درصد اراضی این طرح عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید