Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور اعلام کرد:

قیمت مرکبات و گوجه‌فرنکی تحت کنترل است

ایانا-کشاورزی: هم اکنون اتحادیه‌های مرکزی و تعاونی‌های ملی در منطقه حاضرند و مسئولان نیز بر فرآیند خرید نظارت دارند، بنابراین باغداران با خیال راحت برداشت خود را انجام دهند، چرا که به زودی قیمت‌ها به میزان منطقی خواهند رسید

قیمت مرکبات و گوجه‌فرنکی تحت کنترل است

در حال حاضر پرتقال در کلانشهرها توزیع می‌شود و مذاکرتی با تجار عراقی شروع کرده‌ایم و قراردادهایی برای صادرات امضا شده است.

حسین شیرزاد، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور و معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرکبات در کشور وضعیت باثباتی دارد گفت: به طور قطع اجازه نمی‌دهیم قیمت مرکبات از دو هزار تومان پایین‌تر بیاید. در حال حاضر در باغات مرکبات این قیمت 1500 تا 1600 تومان است. در روزهای خرید توافقی توسط اتحادیه‌های منطقه‌ای و روستایی با نرخ 1700 تا 1800 تومان شروع شده و این قیمت به 1900 تومان هم خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خرید توافقی مرکبات در حال حاضر سرِ درخت و همچنین در سردخانه‌ها انجام می‌شود، گفت: هم اکنون اتحادیه‌های مرکزی و تعاونی‌های ملی در منطقه حاضرند و مسئولان نیز بر فرآیند خرید نظارت دارند، بنابراین باغداران با خیال راحت برداشت خود را انجام دهند، چرا که به زودی قیمت‌ها به میزان منطقی خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه پرتقال‌های خریداری شده، هم اکنون در حال حمل به کلانشهرها هستند، افزود: مذاکرات با تجار عراقی شروع و توافقات انجام شده که بر مبنای آن، قراردادهایی در حال امضا شدن برای صادرات این محصولات به عراق است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در صورت همکاری میادین، گوجه فرنگی حداکثر ۳۲۰۰ تومان عرضه می‌شود گفت: با توجه به بازار گوجه در برخی مناطق کشور از جمله فارس، بوشهر، جیرفت و کهنوج، بازار این محصول به طور کامل در کنترل است و قیمت گوجه در استان بوشهر سر مزرعه بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت گوجه رُبی روز گذشته در بوشهر و فارس، در مزرعه ۹۵۰ تومان بوده و امروز بین ۹۶۵ تا ۱۱۶۵ تومان معامله شده است. در صورتی که میادین میوه و تره‌بار با ما همکاری کنند، تعادل قیمتی ایجاد می‌شود و گوجه در کلانشهرها به قیمت ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف کنندگان و همچنین کارخانه‌های رب وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه آیا ممکن است قیمت مرکبات در باغ از کیلویی دوهزار تومان پایین‌تر بیاید، گفت: در صورت همکاری میادین میوه، گوجه در نهایت با قیمت ۳۲۰۰ تومان در کلانشهرها به مصرف کننده عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید