Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان دامپزشکی خبر داد:

پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان آنفلوانزای پرندگان

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: امسال در صورت بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگا، غرامت واحدهای خسارت دیده را به روز پرداخت می کنیم.

پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان آنفلوانزای پرندگان
 

به گزارش ایانا، دکتر علیرضا رفیعی پور امروز در نشست هماهنگی بین استانهای پر خطر از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: امسال به رغم محدودیت ها توانستیم اعتبار سنگینی برای پرداخت غرامت به واحدهای خسارت دیده ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سازمان برنامه و بودجه تخصیص بگیریم.

وی با بیان این که با اقدامات صورت گرفته به ویژه در استان های پر خطر تاکنون شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تا کنون نداشته ایم، اظهار داشت: این اقدامات شامل رصد، پایش، نظارت و واکسینه کردن طیور و غیره توسط استان ها موجب شده امسال ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطق مورد نظرمتوقف شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که سال ۹۶ بحرانی ترین سال به لحاظ طغیان بیماری این بیماری از نظر وسعت و خطرناکی بود، تصریح کرد: امسال رصد دقیق ویروس این بیماری و همچنین همکاری ها در سطح استان ها منجر شد تا ما برنامه ویروس را بدانیم و کنترل کنیم و حتی در اسفند ماه می توانیم شرایط آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در سال ۹۸ پیش بینی کنیم. از سال گذشته اقدامات خوبی برای کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور انجام شده و نتیجه اش این بود که شیوع این بیماری را از مرداد ماه تا کنون نداشته ایم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در همین حال همکاری، همراهی، دلسوزی و حساسیت را چهار عامل موفقیت در مدیریت این بیماری در حوزه پرندگان دانست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید