Iranian Agriculture News Agency

وزیر صنعت:

تصویب 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در دولت

ایانا- اقتصاد: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بسته تولید و اشتغال را تدوین کردیم و در بودجه گنجاندیم و دولت نیز علیرغم تاکید بر صرفه جویی در هزینه‌های جاری بر بودجه تولید و اشتغال تاکید ویژه دارد و منابعی اختصاص داده است .

تصویب 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در دولت

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان گفت: تا آخر سال جاری 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره 18 بودجه در اختیار داریم و در سال 98 هم با موافقت رییس جمهور عینا آمده است .

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در سفر به این استان با بازدید از واحد تولیدی سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی شاهرود با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری افزود: ایشان تاکید کردند تولید داخلی جدی گرفته شود و رییس جمهور هم بر این امر تاکید دارند و مدام پیگیری می‌کنند و بنده نیز در این زمینه از روسای سازمان‌ها انتظار دارم تولید ملی را تکلیف بدانند چرا که حفظ و توسعه تولید موجود یعنی حفظ اشتغال موجود .

او با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه سال 98 در دولت افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بسته تولید و اشتغال را تدوین کردیم و در بودجه گنجاندیم و دولت نیز علیرغم تاکید بر صرفه جویی در هزینه‌های جاری بر بودجه تولید و اشتغال تاکید ویژه دارد و منابعی اختصاص داده است .

رحمانی در ادامه تصریح کرد: الان نمی‌پذیرم که واحد فعالی سرمایه در گردش نداشته باشد و در این زمینه بانک‌ها باید همکاری کنند و منابع باید در تولید سرمایه گذاری شود .

به گفته وزیر صنعت منابع تبصره 18 به پروژه‌های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، طرح رونق تولید، نوسازی و بازسازی صنایع و تامین سرمایه در گردش اختصاص می‌یابد و در این تبصره حتی یارانه هم پیش‌بینی شده و تفاهم نامه هم امضا شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید