Iranian Agriculture News Agency

نامه وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت؛

«عوارض صادراتی» جایگزین ممنوعیت صادرات خوراک دام و آبزیان شود

ایانا-کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی در این نامه با اشاره به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران به علت ممنوعیت صادرات خوراک دام و آبزیان خواستار رفع ممنوعیت صادرات انواع خوراک دام با دریافت عوارض صادراتی شد.

«عوارض صادراتی» جایگزین ممنوعیت صادرات خوراک دام و آبزیان شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به  وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار جایگزین شدن عوارض صادراتی به جای ممنوعیت صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان شد.

به گزارش ایانا، باتوجه به این‌که ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور منجر به متضرر شدن تولیدکنندگانی می‌شود که در خصوص صادرات خوراک به خارج از کشور تعهداتی دارند. همچنین این ممنوعیت باعث از دست رفتن بازارهای صادارتی خوراک دام، طیور و آبزیان می‌شود، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت جایگزینی عوارض صادراتی به جای ممنوعیت صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان را خواستار شد.

در این نامه حجتی یادآوری شده است که «نظر به اینکه ممنوعیت صادرات خوراک دام و آبزیان موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران می‌گردد، ضرورت دارد با مد نظر قرار دادن تنظیم بازار داخلی و همچنین محاسبه یارانه مورد استفاده در مواد اولیه خوراک دام و طیور، عوارض صادرای جایگزین ممنوعیت صادرات گردد؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید صادرات اقلام زیر با اخذ عوارض صادراتی آزاد اعلام گردد.»

 

WhatsApp Image 2018-12-04 at 13.53.59

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید