Iranian Agriculture News Agency

سوغات روستاهای ایران در نمایشگاه صنایع دستی ایتالیا

بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای ایتالیا باعنوان آرتیجیانا، با حضور نمایندگان کشورمان در شهر میلان آغاز به کار کرد.

سوغات روستاهای ایران در نمایشگاه صنایع دستی ایتالیا

به گزارش ایانا، این نمایشگاه  با حضور هنرمندان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی یکصد کشور از پنج قاره جهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه آرتیجیانا، جمهوری اسلامی ایران در فضایی بالغ بر ۲۴۰ مترمربع با انواع محصولات صادراتی صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی، فرش، گلیم، پته، ظروف سفالی، صنایع چرم، کیف، خاتم‌کاری، خراطی هنری روی چوب و سوغات ایرانی حضور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در غرفه ایران که کانون کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا کرده است، ۲۶ هنرمند حضور دارند و به صورت زنده به تولید آثار هنری کنده‌کاری روی چوب ‌و تخم شترمرغ، قلمزنی روی مس و خراطی چوب می‌پردازند.

حضور گروه موسیقی آیینی سماژین و اجرای موسیقی زنده سنتی، جلوه‌ای دیگر از هنر و فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشته و این اجراها مورد استقبال گروه کثیری از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفته است.

این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی جهان در قلب قاره اروپا است که هر ساله در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی، به مدت ۹ روز برپا می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید