Iranian Agriculture News Agency

روحانی: 70 طرح در سفر سمنان مصوب می‌شود

تامین آب و رفع خشکسالی اولویت‌های سفر روحانی به سمنان

حسن روحانی رئیس‌جمهوری به استان سمنان سفر کرده تا 70 طرح را برای توسعه اقتصادی و عمرانی این استان مصوب کند. از میان این طرح‌ها، آب، خشکسالی، اشتغال، جاده و حمل‌ونقل، گردشگری و نوسازی مدارس از مهم‌ترین اولویت‌های او دراین سفر خواهد بود.

تامین آب و رفع خشکسالی اولویت‌های سفر روحانی به سمنان

دراین میان اما روستائیان و کشاورزان استان سمنان مطالباتی هم از رئیس‌جمهوری دارند که رسیدگی به وضعیت دامداری و کشاورزی، پرداخت خسارت‌های سرمازدگی و تامین آب از مهم‌ترین آنها است.

با این وجود؛ از نگاه یکی از اعضای شورای اسلامی یکی از شهرهای سمنان،هر چند مطالبات از روحانی و سفر یک روزه‌اش به سمنان زیاد است اما آب و اشتغال دو مطالبه اصلی و عمومی از دولت است.

البته بنا به گفته‌های محمدرضا متحدی ، کشاورزان و روستائیان و دامداران در بخش در استان سمنان مشکلات عدیده‌ای را پشت سر می‌گذارند که هرکدامشان برای رفع نیازمند میلیاردها تومان اعتبار هستند.

او همچنین تاکید کرده است؛‌ تعداد زیادی از روستاهای سمنان به دلیل خشک‌سالی و نبود کار خالی‌شده‌اند و دامداران روستانشین به سمت شهرها کوچ کرده‌اند.در صورتی‌که با تأمین آب و جریان یافتن دوباره زندگی در روستاها وضعیت بهبود می ‌یابد.

مطالبه دیگر مردم روستانشین از دولت و سفر رئیس‌جمهوری، پرداخت خسارات دامداران و کشاورزان درباره سرمازدگی است.

آنطور که محمدحسین خنکال دبیرخانه کشاورز استان سمنان نیز به خبرگزاری مهر گفته است؛ دو سال از سرمازدگی باغات گذشته و هنوز ریالی به کشاورزان تعلق نگرفته و امیدواریم این سفر حداقل شرایطی را ایجاب کند که بتوانیم مطالبات مان را از بیمه دریافت کنیم.

او همچنین گفته است؛ از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا در راستای خشک‌سالی و سرمازدگی اقدامی برای ما روستانشینان انجام دهد.

70 طرح در سفر سمنان مصوب می شود

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است؛ نزدیک به 70 طرح در سفر کاروان تدبیر و امید به مردم استان سمنان وعده داده خواهد شد تا در سال‌های دولت دوازدهم اجرایی و عملیاتی شود.

او پس از ورود به استان سمنان در فرودگاه شاهرود درجمع خبرنگاران توضیح داده است؛ خرسندم که در ماه ربیع المولود و ماه ولادت پیامبر اعظم(ص) توفیق دارم در استان سمنان حضور یابم و از هم استانی های عزیز در این سفر دیدار داشته باشم.

روحانی تاکید کرده است: هدف از سفر این است که طرح‌هایی که در دو سفرم به این استان مصوب شد، دوباره مورد بررسی قرار گیرد که چه میزان اجرا شده و چه میزان از اجرای آن باقی مانده است.

روحانی پیش از این، فروردین 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید