Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره توانمندیهای روستاییان شهرستان آباده

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: در پی اعلام شهرستان آباده به عنوان شهر جهانی منبت، بخشداری مرکزی و مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان اقدام به برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستاییان کردند.

برگزاری جشنواره توانمندیهای روستاییان شهرستان آباده

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، مجید یعقوبی  با اعلام این خبر افزود: معرفی روستاهای نمونه، معرفی و عرضه محصولات روستاها، آشنایی با مشاهیر و افتخارات روستاها و معرفی دارایی‌های معنوی و داشته‌های فیزیکی روستاها و معرفی روستاییان نمونه در حوزه کارآفرینی از دیگر برنامه‌های محتوایی برگزاری  جشنواره روستا در شهرستان  است.

این مقام مسئول یادآورشد: با تغییر رویکردی که در دولت تدبیر و امید به توسعه روستایی رخ داده است، موضوع توسعه پایدار در روستا با محوریت تامین معیشت از طریق ترویج شیوه‌های جدید کشاورزی و تقویت مشاغل روستایی به طور جدی پیگیری می‌شود.

او با اشاره به لزوم برندسازی محصولات و تولیدات روستایی و فراهم کردن زمینه عرضه آنها از طریق برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، گفت: برگزاری  جشنواره روستا در شهرستان با هدف آگاهی مخاطبان از استعدادها و قابلیت‌های مناطق روستایی، معرفی جاذبه‌ها و تقویت ارتباط دوسویه شهرنشینان با روستاییان برگزار می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده تاکید کرد:  در این جشنواره که از 12 آذرماه آغاز به‌کار کرده،  40غرفه به منظور معرفی و ارائه تولیدات روستائیان در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی و تولیدات کارگاهی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان در حوزه روستایی دایر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید