Iranian Agriculture News Agency

با آغاز بکارگیری از ربات‌های آزمایشی:

ربات‌ها هزینه‌های کشاورزی را کاهش می‌دهند

این روزها کشاورزان برای افزایش بهره‌وری و سازگاری با محیط زیست در کنار نوسان قیمت کالا تحت فشار بیشتری قرار دارند. همین موضوع باعث شده تا جیمی باتلر٬ کشاورز انگلیسی٬ کارگر جدیدی را برای مزرعه 180 هکتاری خود در حومه شهر همپشر استخدام کرده است.

ربات‌ها هزینه‌های کشاورزی را کاهش می‌دهند

به گزارش Omaha World-Herald، از لحاظ متدولوژیک٬ این کارگر در مزرعه باتلر بدون اتلاف انرژی و هیچ گلایه‌ای محصول گندم زمستانی را برای پیدا کردن علوفه و حشرات مزاحم بازرسی می‌کند. این کارگر یک ربات چهارپا به نام «تام» است که با استفاده از جی‌پی‌اس٬ هوش مصنوعی و تکنولوژی تلفن همراه به صورت دیجیتالی اطلاعات موردنیاز درباره زمین زراعی را جمع‌آوری کند.

شرکت ربات کوچک با طراحی تام با موج استارت‌آپ‌های «تکنولوژی کشاورزی» همراه شده تا شیوه تولید محصولات را به کلی تغییر دهد؛ آن هم در بخشی که به دلیل افزایش جمعیت٬ نگرانی‌ها از تغییرات اقلیمی و فشار بازار برای ارزان نگه‌داشتن مواد غذایی٬ از لحاظ اقتصادی تحت فشار است.

بیشتر ربات‌ها هنوز در مرحله آزمایش هستند اما توسعه و انتقال اتوماسیون از کارخانه به اراضی کشاورزی را به خوبی نشان می‌دهد.

باتلر٬ یکی از 20 کشاورزی است که در لیست آزمایشی یک‌ساله ثبت‌نام کرده، می‌گوید: «اگر بتوانیم با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها هزینه‌ها را در پایین‌تر حد ممکن نگه داریم٬ کار بسیار مهمی انجام داده‌ایم».

این استارت‌آپ انگلیسی سال آینده دو ربات دیگری را امتحان می‌کند که بوسیله سیستم هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. این ربات‌ها پا به پای تام در زمین زراعی کار می‌کنند و به صورت خودگردان «بذر پاشی٬ تغذیه و کندن علوفه هزر» را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهند.

هدف از این کار کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و حشره‌کش‌هاست تا بتوان با کاهش هزینه‌ها٬ سود کشاورزانی که برای بقای مزرعه خود تقلا می‌کنند را افزایش داد.  به همین ترتیب ربات‌ها نه تنها از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه خواهند بود بلکه از اثرات منفی شیوه‌های کشاورزی بر محیط زیست کاهش می‌دهند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید