Iranian Agriculture News Agency

یونس ژائله نائب رئیس اسبق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با«ایانا»

کاهش بار مالی دولت با سیاست قیمت تصمینی

بخش خصوصی تقویت شود

یونس ژائله نائب رئیس اسبق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درپاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایانا مبنی براینکه آیا سیاست قیمت تضمینی می‌تواند بار مالی دولت را کاهش می‌هد، گفت:این سیاست هم بار مالی دولت را کاهش می‌دهد و هم کیفیت را ارتقاء می‌دهد. علاوه براین بخش خصوصی را هم تقویت می‌کند.

کاهش بار مالی دولت با سیاست قیمت تصمینی

ژائله که موافق سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی است ، درباره دلایل اجرا نشدن سیاست قیمت تضمینی  اضافه کرد: توانایی و قدرت بخش خصوصی به قدری نیست که بتواند پول کشاورز را بدهد بنابراین دولت باید کمک کند تا بخش خصوصی تقویت شود.

او با اشاره به مزیت‌های سیاست قیمت تضمینی توضیح داد : این سیاست  هم  بار مالی دولت را کاهش می‌دهد و هم کیفیت را ارتقاء می‌دهد. علاوه براین بخش خصوصی را هم تقویت می‌کند.

ژائله تاکید کرد: گندم باید توسط مردم و کارخانجات آرد و نه دولت خریداری شود.

او با بیان‌اینکه دولت نباید به بحث خرید گندم ورود کند، افزود: این سیاست غلطی است که دولت گندم را 900 تومان بدهد و 1600 تومان خریداری کند.

ژائله تاکید کرد: خرید گندم و پرداخت پول باید از سوی  کارخانجات و نه دولت انجام شود.

او اضافه کرد: دراین میان اگر مردم و کارخانجات گندم کشاورز را خریداری نکردند آن زمان ورود دولت برای خرید گندم سیاست درستی است.

ژائله درباره مزیت‌های عرضه گندم در بورس نیز توضیح داد: بالا بردن انگیزه کشاورز برای تولید گندم از مهم‌ترین مزیت‌های عرضه گندم در بورس است این درحالی است که اگرحتی یک هفته گندم در بورس عرضه نشود با کمبود روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید