Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان اردبیل:

گندم به قیمت 1600 تومان خریداری می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، گفت: امسال گندم به قیمت هر کیلوگرم 1600 تومان خریداری خواهد شد.

گندم به قیمت 1600 تومان خریداری می‌شود

حسن روحی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اردبیل افزود: تاکنون 300 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم و جو  رفته است و پیش بینی می‌شود که سطح زیر کشت این محصول به 400 هزار هکتار برسد.

روحی اظهار کرد: همه تمهیدات لازم برای به زیر کشت بردن این محصولات استراتژیک به موقع اتخاذ شد به گونه‌ای که 3000 تن بذر گواهی شده ، ضد عفونی شده و مرغوب گندم و همچنین 2000 تن جو در دسترس زارعین قرار گرفت و نهاده‌های مورد نیاز از قبیل انواع کودهای شیمیایی به موقع در دسترس بهره‌برداران قرار گرفت.

روحی درباره مراقبت و عملیات داشت  مزارع گندم و جو بیان کرد: از اکنون تمهیدات لازم در خصوص سموم مورد نیاز برای مبارزه با علفهای هرز و همچنین کودهای اوره و فسفاته  اندیشیده شده است و از این لحاظ کشاورزان با هیچ مشکلی روبرو نخواهند بود.

به گفته روحی، خوشبختانه دولت در سال زارعی جاری قیمت هر کیلوگرم گندم را از زارعان به قیمت 1600 تومان خریداری خواهد کرد که همین امر نیز موجبات دلگرمی بهره‌برداران را به همراه دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ناوگان برداشت غلات استان یکی از توانمندترین ناوگانهای کشوری است به همین دلیل مزارع با کمباین‌های دارای معاینه فنی و با حداقل ریزش برداشت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید