Iranian Agriculture News Agency

در پی آتش بس موقتی، کاخ سفید اعلام کرد:

آغاز تجارت محصولات کشورزی آمریکا و چین

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات محصولات کشاورزی از جمله دانه سویا به عنوان بخشی از آتش‌بس تجاری آمریکا با چین٬ به زودی از سر گرفته خواهد گرفت.

آغاز تجارت محصولات کشورزی آمریکا و چین

به گزارش بلومبرگ٬ از ماه ژوئن سال جاری٬ تولید این دانه روغنی در شیکاگو 3.2درصد افزایش داشته و به بالاترین حد خود رسیده است. تولید ذرت و گندم هم بیشتر شده اما عرضه دانه سویا در چین بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت کاهش پیدا کرده است.  

دونالد ترامپ٬ رییس‌‌جمهور آمریکا و همتای چینی خود توافق کردند تا وضع تعرفه‌های جدید را به صورت موقتی متوقف کنند و مذاکرات تجاری را شدت دهند. این تغییر در روابط میان آمریکا با یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری‌اش در محصولات کشاورزی بسیار قابل توجه است.

اما با این حال٬ با وجود تعرفه‌هایی که از طرف دولت چین وضع شده٬ افزایش قیمت پایدار به سرعت شروع دوباره صادرات دانه سویا و دیگر محصولات کشاورزی بستگی دارد.

مانیکا تو٬ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی JCI می‌گوید: «افزایش قیمت در سویای شیکاگو و کاهش آن در دالیان واکنش طبیعی بازار به آتش‌بس تجاری آمریکا و چین است. چون چین قبول کرده تا خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را خیلی فوری دوباره آغاز کند».

مانیکا تو، در ادامه می‌گوید: «بازار جهانی درباره ادامه مذاکرات و نتایج آن نگران است». به گفته "تو :مشخص نیست که در هفته‌های آینده آیا خرید بزرگی انجام خواهد شد یا نه».

بر اساس بیانیه کاخ سفید٬ در ازای متوقف کردن تعرفه‌ها٬ چین متعهد می‌شود که مقدار قابل توجهی از محصولات کشاوزری٬ انرژی٬ محصولات صنعتی و چندین محصول دیگر را خریداری کند که بر سر میزان آن هنوز به توافق نرسیده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید