Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن برنج ایران اعلام کرد:

واردات 1.2 میلیون تن برنج در شش ماه نخست امسال

ایانا-کشاورزی: در حال حاضر مرغوب‌ترین برنج بسته به رقم در هر کیلو 12 تا 13 هزار تومان است. این در حالی است که در تهران و برخی از شهرها قیمت‌‌ها با توجه به نوع فروشگاه، موقعیت مکانی و روزهای مختلف سال متفاوت است

واردات 1.2 میلیون تن برنج در شش ماه نخست امسال

تفاوت قیمت بسیاری بین مناطق تولید برنج و سایر استان‌ها وجود دارد و همچنین علاوه بر این تفاوت قیمت، میزان کیفیت نیز بسیار متفاوت است.

جمیل علیزاده شایق رئیس انجمن برنج ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در این خصوص گفت: برنج ایرانی همیشه خریداران خود را دارد و مشکل فعلی این محصول تفاوت قیمت آن در مناطق مختلف است.

او با بیان اینکه قیمت این محصول در مناطق تولید و سایر کلانشهرها بسیار متفاوت است، افزود: در حال حاضر مرغوب‌ترین برنج بسته به رقم در هر کیلو 12 تا 13 هزار تومان است. این در حالی است که در تهران و برخی از شهرها قیمت‌‌ها با توجه به نوع فروشگاه، موقعیت مکانی و روزهای مختلف سال متفاوت است.

علیزاده با تاکید به اینکه نظارتی بر قیمت‌ها وجود ندارد، گفت: همچنین کیفیت این محصول بسیار پایین‌تر است.

رئیس انجمن برنج ایران با اشاره به واردات برنج گفت:در 6 ماهه نخست سال جاری در حدود یک میلیون و 200 هزار تن برنج وارد کشور شده و اگر در 6 ماهه دوم سال نیز به همین منوال پیش رود به طور قطع واردکنندگان دچار ضرر خواهند شد.

او گفت: واردات برنج خارجی نمی‌تواند قیمت برنج داخل را کاهش دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید