Iranian Agriculture News Agency

نماینده نوشهر هشدار داد:

پساب زباله‌ها در شمال، یعنی تهدید صنعت کشاورزی

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسئله پساب‌های زباله‌های شمال کشور فرامنطقه ای است،گفت: دولت اگر مسئله پساب شهرهای شمالی را به سرعت برطرف نکند، بطور حتم دریای خزر دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

پساب زباله‌ها در شمال، یعنی تهدید صنعت کشاورزی

به گزارش ایانا، قاسم احمدی لاشکی درباره وضعیت آلودگی دریای خزر،گفت: سال گذشته با همکاری مجلس و دولت مقرر شد که فکراساسی برای رفع معضل پساب‌های شمال کشور در راستای حفظ محیط زیست اتخاذ شود اما متاسفانه اقدامات اساسی در این خصوص  توسط  دولت انجام نشده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:دفع معضل زباله‌ها و پسماندها در شمال کشورنقش اساسی در محفاظت از محیط زیست در شهرهای شمالی دارد بنابراین جا دارد دولت و مجلس با همگرایی قانونی معضل پساب و پسماندهای زباله های شهرهای شمالی کشور  را مرتفع کنند.

به گفته او، پساب‌ها از رودخانه وارد دریا می‌شود و این امر بسیار از نظر زیست محیطی برای شهرهای شمالی نگران کننده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، احمدی لاشکی افزود:  مسئله پسابهای که از رودخانه وارد دریای خزر می شود،فراتر از یک منطقه خاص است  واین در  حالی است که نگاه کلان به رفع معضل  پسماندها و زباله‌های  شمال کشور کرد می بایست مدنظر قرار بگیرد. 

 عضو  هیئت رییسه  کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس یادآورشد:  اگر دولت  به سرعت  به  مباحث زیست محیطی شمال کشور و مسئله پسماندها ورود نکند ،بطور  حتم  دریای خزر دیگر  قابل استفاده نخواهد بود  و این در  حالی است که مسئله پسماندها و  پساب ها به صنعت کشاورزی شمال کشور  نیز آسیب وارد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید