Iranian Agriculture News Agency

نماینده ملایر خبر داد/

انگور ملایر ثبت جهانی شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به‌عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس به‌طورقطعی پایان یافت و ثبت جهانی شد.

انگور ملایر ثبت جهانی شد

به گزارش ایانا به نقل از ایرانا، محمدکاظمی با اعلام ثبت جهانی‌شدن انگور ملایر گفت: به‌طورقطع این دستاورد مهم ملی و منطقه‌ای بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی است.

او ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تمامی فعالان این حوزه برای ثبت جهانی انگور ملایر، این توفیق را حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران این شهرستان دانست.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و دولت تدبیر و امید به‌ویژه استاندار همدان و مجموعه فرمانداری ویژه ملایر، جهاد کشاورزی و کارشناسان و دست‌اندرکاران را ازجمله مهم‌ترین عوامل در سرعت بخشیدن و به نتیجه رسیدن فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر برشمرد.

کاظمی شناساندن بیش‌ازپیش ظرفیت‌های این شهرستان با اتکا به فرصت‌های ایجادشده و تلاش مضاعف برای ارزش‌افزوده در چرخه تولید کشاورزی و صنعتی و سایر حوزه‌ها را به‌عنوان اولویت‌های اصلی در شرایط کنونی عنوان کرد.

او با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت در سال گذشته و ثبت جهانی انگور هم‌اکنون و اقدامات انجام‌شده در این راستا، خواستار همراهی و همدلی بیشتر مسئولان برای بهره‌گیری از ثمره‌های این رویدادهای مهم در عرصه عمران و آبادانی متوازن این شهرستان شد.

کاظمی بیان کرد: پس از برگزاری جلسه‌ها و نشست‌های مختلف با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و مهیاکردن الزام‌های موردنیاز طبق ضوابط جیاس، درنهایت با سفر کارشناسان سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در پایان مهرماه امسال به ملایر، فرایندهای لازم انجام و ثبت جهانی انگور در ابتدای آذرماه 97 محقق و به‌زودی به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید