Iranian Agriculture News Agency

​ مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد

17 هزار طرح اشتغالزا در مناطق روستایی و عشایری

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در مرحله نخست اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری توانست با 17 هزار و 299 طرح را با اعتباری 2 هزار و 560 میلیارد تومانی در این مناطق محقق کند.

17 هزار طرح اشتغالزا در مناطق روستایی و عشایری

 «روح اله خدارحمی»  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها نزدیک 50 هزار شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری کشور ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح، تعداد 18 هزار و 616 طرح روستایی و عشایری به مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد تومان مصوب شد که از محل این طرح ها برای 55 هزار و 655 نفر اشتغال ایجاد می شد.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی اظهار داشت: طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از اولویت های دولت تدبیر و امید به شمار می رود که بانک کشاورزی در این بخش نقش بسزایی داشته و همچنان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان به بانک کشاورزی تخصیص یافت که این مبلغ به همراه اعتبارات خود بانک به 3 هزار و 300 میلیارتومان رسید که تاکنون 2 هزار و 560 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه این مبلغ بزودی پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: با وجود این که زمان مرحله نخست به پایان رسیده اما برخی از طرح های باقیمانده که با مشکلاتی چون نداشتن تضمین و دریافت مجوزهای لازم روبرو هستند که این موارد به زودی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: با عملکرد مثبت بانک کشاورزی در زمینه اجرای طرح های توسعه اشتغال روستایی و عشایری و هماهنگی‌های لازم برای واریز وجوه به نظر می رسد در مراحل بعدی بیش از میزان فعلی اشتغال ایجاد شود.

خدارحمی اظهار داشت: بیشتر طرح‌هایی ارسالی شامل احداث گلخانه‌های کوچک (چند هزار متری)، خرید دام‌های شناسنامه دار، دام‌های سنگین و سبک، زنبور عسل، صنایع دستی و گیاهان دارویی است که اعتباری بین 80 میلیون تومان تا 20 میلیارد تومان نیاز دارند.

وی اضافه کرد: اغلب این طرح‌ها در سطح ملی و استانی توسط کارگروه هایی که تشکیل شده و دنبال می شود؛ البته برخی از طرح های باقیمانده، طرح های بزرگی هستند که نیازمند همکاری و مساعدت کارگروه ملی هستند. 

وی افزود: مرحله دوم اجرای طرح توسعه روستایی و عشایری بزودی شروع می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید