Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب‌وخاک جهادکشاورزی استان تهران خبر داد:

تجهیز هفت هزار هکتار از اراضی تهران به سامانه نوین آبیاری

مدیر آب‌وخاک جهادکشاورزی استان تهران، از افزایش مساحت اراضی کشاورزی مجهز به سامانه نوین آبیاری به هفت هزار هکتار در استان خبر داد.

تجهیز هفت هزار هکتار از اراضی تهران به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، امین روشنی در نوزدهمین نشست ستاد استانی سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهادکشاورزی با اشاره به برنامه ابلاغی امسال وزارت جهادکشاورزی برای اجرای این سامانه‌ها در استان 5600 هکتار و برنامه سازمانی 14هزار هکتار است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 3هزار و 200هکتار در استان اجرا شده که از این میزان 962 هکتار خوداجرایی بوده است.

روشنی ادامه داد: 1186هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجراشده اما ثبت سامانه نشده که باید در روند ثبت تسریع صورت گیرد؛ چراکه معیار ارزیابی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، ثبت سامانه ملی است.

وی با تاکید بر تسریع در مطالعه، انعقاد قرارداد و اجرای سامانه‌ها در 16شهرستان استان گفت: با اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش مصرف آب، شاهد ارتقای بهره وری در این بخش خواهیم بود.

مدیر آب وخاک سازمان با بیان اینکه 4هزارهکتار سامانه آبیاری تحت فشار نیز در سطح استان درحال اجراست، افزود: وضعیت استان تهران در این بخش، علی رغم نوسان قیمتها و به نسبت سایر استانها، خوب است.

وی از ابلاغ میزان تسهیلات دولت در اجرای انواع روشهای مختلف آبیاری خبر داد و گفت: در ابلاغ مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی، کمک بلاعوض دولت برای اجرای آبیاری موضعی 130میلیون، سیستمهای کلاسیک ثابت 84 میلیون، ماشینهای آبیاری (سنترپیوت و لینیر) 110 میلیون و سیستمهای کم فشار 58میلیون ریال اعلام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید