Iranian Agriculture News Agency

به‌رغم‌ بارش‌های چند روز گذشته؛

ورودی آب به سد زاینده رود و ذخیره مخزن مطلوب نیست

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به‌رغم‌ بارش‌های چند روز گذشته ورودی آب به سد زاینده رود و ذخیره مخزن مطلوب نیست.

ورودی آب به سد زاینده رود و ذخیره مخزن مطلوب نیست

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حسن ساسانی" با اعلام ذخیره 128 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود تا روز دوشنبه پنجم آذر ماه، افزود: این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در بلند مدت بیش از 80 کاهش داشته است.

وی ادامه داد: پارسال در بازه زمانی مشابه حدود 154 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان‌دهنده کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون آب منطقه‌ای استان اصفهان متوسط حجم ورودی این سد از ابتدای سال آبی تا اکنون 39.7 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها 1.4 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت 59 درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از سد زاینده‌رود را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 81.6 میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار 13 درصد و نسبت به میانگین دراز مدت 61 درصد کاهش را شاهد هستیم.

ساسانی با بیان این که میانگین بارش‌ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای مهر تا پنجم آذر ماه 97 به 44 میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: در ایستگاه فریدونشهر از ابتدای سال آبی 194 میلی متر و در سمیرم ایستگاه پادنا 293 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ایستگاه چلگرد از ابتدای مهرماه تا کنون کل بارش‌های به 371 میلی متر رسیده است، اما هم اکنون در مخزن سد زاینده رود حجم آب ذخیره شده تنها 128 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید