Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری:

اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در اراضی شیبدار ساری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری، از اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی امسال در 510 هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان خبر داد.

اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در اراضی شیبدار ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، رضا پورفلاح در جلسه اقتصاد مقاومتی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، با اشاره به اینکه طرحهای جهاد کشاورزی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، امسال 510 هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: کشت گل محمدی و گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده، احداث و توسعه باغ سیاه ریشه، گلابی، فندق، گردو و انگور در 260 هکتار در اراضی شیبدار و کم بازده مناطق کوهستانی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی اجرای طرحهای پرورش گلهای زینتی و لیمو ترش در گلخانه، پهنه بندی مرکبات برای کاهش خطرپذیری و آثار بلایای طبیعی، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی در فعالیتهای کشاورزی، ایجاد و تجهیز مراکز جمع آوری شیر، ترویج کودهای ارگانیک، راه اندازی سایت الگویی برای توسعه کشاورزی پایدار، کشت ارقام جدید و مقاوم برنج و مبارزه بیولوژیک برای تولید ارقام سالم را از اهداف طرحهای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

پورفلاح با بیان اینکه سهمیه طرحهای اقتصاد مقاومتی این شهرستان به مراکز هفت گانه جهاد کشاورزی این مدیریت ابلاغ شد، اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری در شناسایی پروژه های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار و کم‌بازده مناطق کوهستانی، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تأمین و مصرف بهینه آب و افزایش درآمد بهره‌برداران و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از اهداف اجرای طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار در طرحهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه طرحهای جهاد کشاورزی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی با حضور در مزارع نسبت به شناسایی موانع تولید و ارائه راه حلهای مناسب در توسعه پایدار بخش کشاورزی و اشتغالزایی مولد و پایش و استی آزمایی طرحهای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید