Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

نظارت بر توزیع کالاهای استراتژیک با سامانه‌های سه‌گانه

ایانا- اقتصاد: با این سامانه‌ها این امکان فراهم است که اگر کمبودی در منطقه‌ای از کشور رخ داد، از نزدیک‌ترین انبار کالای مورد نیاز آن منطقه تعیین شود.

نظارت بر توزیع کالاهای استراتژیک با سامانه‌های سه‌گانه

مدیر‌کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت دقیق بر وضعیت توزیع کالا در بازار با سامانه های سه گانه گمرک، سامانه جامع انبارها و سامانه جامع حمل و نقل ، آسیب‌های ناشی از تحریم را به حداقل ممکن خواهد رساند.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، محمد قبله افزود: همانگونه که وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد، انبارهای ما مملو از کالاهای اساسی است، همچنین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی نیز تا شش ماهه ابتدایی سال آتی تامین شده است لذا تحریم تاثیر چندانی دراین خصوص نخواهد داشت .

او در توضیح ابزارهای نظارتی گفت: ابزارهای لازم برای اشراف بر وضعیت جابجایی کالا از طریق سامانه حمل و نقل فراهم است و از سوی دیگر با در دسترس بودن سامانه جامع انبارها، میزان ذخایر و نوع کالاهای انبار نیز موجود است.

به گفته او سامانه جامع گمرک نیز میزان ترخیص کالاها و نوع آن را در خود دارد به این ترتیب در کمترین زمان ممکن امکان تامین اقلام مورد نیاز بازار وجود دارد. لذا سامانه‌های سه گانه گمرک، سامانه جامع انبارها و سامانه جامع حمل و نقل ابزارهای مهم و تاثیرگذاری در مدیریت بازار هستند.

مدیر‌کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با این سامانه‌ها این امکان فراهم است که اگر کمبودی در منطقه‌ای از کشور رخ داد، از نزدیک‌ترین انبار کالای مورد نیاز آن منطقه تعیین شود.

قبله با اعلام اینکه تاکید مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت پیبشگیری از بروز مشکل در بازار و تامین بموقع کالا است، گفت: از منظر موجودی انبارها همان طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد مشکلی وجود ندارد و میزان کالای موجود در انبارها نیز موید این نکته است.

او تاکید کرد با نظارت بر میزان واردات و ترخیص از گمرکات، نقشه ی حرکت کالا و موجودی و ترخیص کالا در انبارها، امکان مدیریت بازار فراهم شده است، گفت: بی‌تردید در این فضا کسانی که قصد سوء استفاده از طریق احتکار یا ... را دارند، باید منتظر برخورد قانونی باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید