Iranian Agriculture News Agency

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؛

گرانی مصرف لبنیات را ۲۰ درصد کاهش داد

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به گرانی های اخیر لبنیات گفت: مصرف مواد لبنی متاثر از افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم طی ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

گرانی مصرف لبنیات را ۲۰ درصد کاهش داد

بهگزارش تسنیم عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: بخشی از افزایش قیمت ها در جامعه متاثر از شرایط تحریمی و بخش دیگر مربوط به شیطنت برخی از افراد است.

صادق بشیری ضمن اشاره به اینکه بیشتر صنایع لبنی کشور در حال حاضر با کمبود و گرانی شیر خام مواجه هستند، افزود: هیچ تولید کننده ای امروز در بازار نمی تواند شیرخام را به قیمت مصوب پیدا کند.

وی ضمن اشاره به وجود 1500 واحدهای لبنی کوچک و بزرگ در ایران اظهارداشت: از این تعداد در حال حاضر تنها 500 واحد فعال است.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: خیلی از واحدهای لبنی کشور به دلیل گرانی مواد اولیه از قبیل کمبود شیر خام، گرانی ظروف بسته بندی محصولات لبنی و همینطور رشد بالای نرخ ارز و افزایش سایر هزینه های سربار در آستانه تعدیل نیرو یا تعطیلی قرار دارند.

او افزود: مصرف موادلبنی متاثر از افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم طی ماه گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

بشیری در ادامه ضمن اشاره به اینکه سازمان حمایت به نوعی یکی از معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهارداشت: مسائل و مشکلات کشور خیلی بیشتر از توان این سازمان است.

او یادآورشد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی واحدهای خود در تمامی رسته های کالایی و صنعتی زیرساخت های لازم را هنوز فراهم نکرده تا بتواند مسائل اقتصادی رسته های مختلف را به نحو احسن مدیریت کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید