Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کرمانشاه به ایانا گفت:

اعزام تجهیزات دامپزشکی برای دام‌داری‌های زلزله‌زده

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعزام اکیپ‌های بررسی از سوی سازمان و اداره دامپزشکی خبر داد و گفت: تاکنون تلفات دامی در روستاها نداشتیم و کمک‌های تجهیزاتی در حال ارسال به مناطق زلزله زده است.

اعزام تجهیزات دامپزشکی برای دام‌داری‌های زلزله‌زده

دکتر خسرو شهبازی، درحاشیه جلسه ستاد بحران استان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایانا، ضمن اعلام این خبر گفت: به دستور وزیر جهاد از صبح امروز همه‌ی ماشین‌ آلات و تجهیزات کشاورزی به مناطق روستایی اعزام شده‌اند، همچنین چندین تانکر آب برای عشایر و روستاییان ارسال شده است تا امکان تغذیه دام‌ها از دست نرود.

به گفته او، تاکنون گزارشی از میزان تلفات دامی اعلام نشده است و خسارت‌های وارد شده مثل گذشته شدید نیست و فقط بخشی از محل‌های نگهداری دام‌ها آسیب دیده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی از اعزام اکیپ‌های ویژه از اداره‌ی کل شیلات استان برای بررسی  شرایط شیلات و محل نگهداری ماهی‌ها هم خبر داد و گفت: بیشتر مناطق پرورش ماهی در روستاهای دور افتاده و کمی دور از مناطق شهری است که کارشناس‌هاباید در روشنایی پس از ساعت‌ها پیاده‌روی به این مناطق می‌رفتند تا وضعیت آسیب‌های آنها را بررسی کنند.

به گفته او، در این مناطق صعب‌العبور هم تانکرهای آب ویژه ارسال شده است تا در صورت آسیب به استخر‌ها آب لازم برای نگهداری‌ ماهی‌ها وجود داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید