Iranian Agriculture News Agency

آغاز نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی در آمریکا:

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در کشاورزی

در این پروژه از رایانش ابری٬ هوش مصنوعی و اینترنت چیزها برای حل مشکلات محیط زیست استفاده خواهد شد

ایانا-جهان: «هوش مصنوعی برای زمین» نام پروژه جدید شرکت مایکروسافت برای حل مشکلات محیط زیست از جمله در بخش کشاورزی است. بودجه این پروژه پنج ساله ۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده که جاش هنریتیگ مدیریت ارشد آن را بر عهده دارد.

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در کشاورزی

در همین رابطه هنریتیگ قرار است نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی مجله مزرعه  ۲۰۱۸ را با سخنرانی خود با موضوع «تاثیر هوش مصنوعی در ورودی مزرعه است» آغاز کند.

او می‌گوید: « اجرای این پروژه حدود یک سال پیش در مایکروسافت آغاز شده است. هدف از راه‌اندازی این پروژه دسترسی به توانایی‌ها و تخصص نیروی این شرکت در رایانش ابری٬ هوش مصنوعی و اینترنت چیزهاست تا بتواند منابع مهمی را برای حل مشکلات مهم محیط‌زیست از جمله در بخش کشاورزی در اختیار قرار دهد».

به گفته هنریتیگ هوش مصنوعی باعث بهبود شیوه‌های کنونی٬ بالا بردن سرعت و کیفیت می‌شود. او می‌گوید: «چیزی که در حال حاضر هوش مصنوعی را هیجان‌انگیز می‌کند٬ توسعه چهار نقطه کلیدی در کامپیوترها و علم کامپیوتر است: داده٬ زیرساخت٬ الگوریتم و اپلیکیشن.» هنریتیگ در ادامه می‌گوید: «با اینکه استفاده از هوش مصنوعی به چند دهه می‌رسد٬ اما امروزه حجم بالایی از داده‌های اطلاعاتی برای طراحی الگوریتم‌ها به منظور جمع‌آوری اطلاعات کاربردی و مفید برای کشاورزان در دسترس قرار دارد».

به گفته هنریتیگ استفاده از هوش مصنوعی نه تنها باعث باز شدن دیدگاه‌های جدید نسبت به تجزیه و تحلیل شرایط مختلف می‌شود و به درک «علت» وقوع هر اتفاقی کمک می‌کند بلکه قابلیت پیش‌بینی و پیشنهاد دستورالعمل مربوطه را دارد.

او می‌گوید: «برای کشاورزان مهم است که بتوانند فاکتورهایی مانند آب و هوا را پیش‌بینی کنند و احتمال وقوع بحران را کاهش دهند.

هدف طولانی‌مدت مایکروسافت توانمندسازی کشاورزان با استفاده از تکنولوژی از جمله رایانش ابری و زیرساخت‌های مربوطه است.

هنریتیگ می‌گوید: «در تکنولوژی کشاورزی نمی‌توان بدون استفاده از شواهد و مدارک به سمت جلو حرکت کرد. ما مدت‌هاست که با سازمان‌ها و دیگر شرکت‌های فنی کشاورزی همکاری می‌کنیم. در پروژه «هوش مصنوعی برای زمین»٬ در نقطه تداخل کشاورزی و تکنولوژی از سازمان‌های جهانی کمک می‌گیریم».

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید