Iranian Agriculture News Agency

نوبخت خبر داد:

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی

محمدباقر نوبخت،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان در اختیار جهاد‌کشاورزی قرار گرفته و می‌توانیم ۸۲ هزار فرصت شغلی را طلب کنیم.

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از بانک ژن مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توسعه صنعت نوغانداری وابسته به تحقیق و پژوهش است، اظهار کرد: امروز ما با روش‌های سنتی نمی‌توانیم با مصنوعات ابریشم جهانی رقابت کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت بالای کشورهای شرق آسیا همچون چین و ژاپن در این عرصه، افزود: باید از طریق تحقیق و توسعه این امکان را فراهم کنیم که بازدهی صنعت ابریشم در کشور بالا رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور را یکی از مراکز منحصر به فرد دانست و یادآور شد: با توجه به ایجاد بانک ژن کار ارزشمندی در این مرکز صورت گرفته و می تواند به عنوان یک سرمایه ملی برای ما محسوب شود.

نوبخت، گزارش عملکرد مرکز تحقیقات کرم ابریشم را بسیار امیدبخش دانست و تصریح کرد: خوشبختانه دانش بالایی در این مجموعه وجود دارد، لذا ما در سازمان برنامه و بودجه کمک خواهیم کرد تا فعالیت‌های این مرکز از جنبه مطالعاتی به جنبه عملیاتی و اشتغالزایی تبدیل شود.

وی با اشاره به مکانیزم تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: امسال ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته و می‌توانیم ۸۲ هزار فرصت شغلی را طلب کنیم.

مشاور رئیس جمهور، ابریشم و نوغانداری را کار تخصصی مردم گیلان دانست که کمتر استانی در گذشته از این مزیت برخوردار بوده و تاکید کرد: نه تنها محصول ما باید قابل رقابت با جهان شود، بلکه باید برای جوانان شغل ایجاد کنیم لذا آمادگی داریم اعتبار بیشتری از محل تبصره ۱۸ برای این صنعت در نظر بگیریم، مشروط به اینکه ایجاد اشتغال کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید