Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار لرستان:

سیلاب آب آشامیدنی 15 هزار نفر در روستاهای لرستان را قطع کرد

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: بارش های شدید و مستمر موجب بروز سیلاب و قطع سیستم های آب آشامیدنی حدود 15 هزار نفر در روستاهای استان شده است.

سیلاب آب آشامیدنی 15 هزار نفر در روستاهای لرستان را قطع کرد

علیرضا کاکاوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین گزارش، سیلاب زیرساخت های آب آشامیدنی 61 روستای شهرستان پلدختر در بخش مرکزی و معمولان و 6 روستای شهرستان کوهدشت را قطع کرده است.
وی اظهار داشت: اکنون سامانه ابرسانی به روستاهای شهرستان کوهدشت وصل شده و تلاش برای ترمیم زیرساخت های آبرسانی در روستاهای پلدختر ادامه دارد.
وی تصریح کرد: برخی زیرساخت های آبرسانی روستاها در زیر پل ها بوده که با تخریب پل توسط سیلاب، این زیرساخت ها نیز دچار خسارت و در برخی روستاها نیز قطع راه ارتباطی موجب کندی عملیات نیروهای آبفار شده است.
کاکاوند در خصوص زمان وصل جریان آب آشامیدنی روستاهای پلدختر گفت: با توجه به استمرار بارندگی و نبود راه دسترسی، نمی توان زمان دقیقی برای این مهم پیش بینی کرد.
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: 40 درصد شبکه‌ آب‌رسانی روستایی استان فرسوده شده که برای بهسازی آن 2هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
بارش های سیل آسا از روز گذشته در پلدختر منجر به بروز مشکلاتی برای ساکنان این شهرستان شده است.
هم اکنون سامانه بارشی در کل لرستان فعال است و بر اساس اعلام هواشناسی تا فردا دوشنبه این روند همراه با کاهش دمای هوا ادامه دارد.
7269/6060

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید