Iranian Agriculture News Agency

30 روستای شوش دچار آبگرفتگی شدند

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| حدود 30 روستای شهرستان شوش به دلیل بارندگی 72 ساعت گذشته دچار آبگرفتگی شدند.

30 روستای شوش دچار آبگرفتگی شدند

فرماندار شوش روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: با توجه به ناپایداری جوی در شهرستان شوش مرخصی تمام مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی لغو شده است.
عدنان غزی با بیان اینکه هنگام بحران تمام مدیران باید برای رفع مشکلات تلاش کنند، افزود: تمام امکانات شهرستان برای کاهش خسارات بارندگی های سیل آسای اخیر بسیج شده اند.
بخشدار شاوور شوش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی حدود 20 روستا با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر که عمدتا بدون دهیار هستند با کمک راهداری، دهیاری و اهالی منطقه در حال رفع مشکل تردد هستند.
عباس پورعاطف افزود: تردد در روستاهای غزی، سید خلف و میان آب بدلیل ریزش قسمت کنار دست چپ پل (زیر گذرراه آهن) به سختی انجام می شود و همچنین تردد از زیرگذر مسیر روستاهای حاشیه رودخانه دز در مسیر راه آهن با کندی انجام می شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه 89 روستای این بخش دارای جوی و جدول هستند و براحتی آب سطحی در این روستاها دفع می شود و مابقی روستاهای بدون دهیار نیز تا پایان سال از جوی وجدول برخوردار خواهند شد.
علی سرپرست بخشدار مرکزی شوش نیز گفت: بارندگی 2 روز گذشته مشکلی خاصی در این بخش بوجود نیاورده است فقط قطعی برق در برخی روستاها داشتیم که با کمک پرسنل اداره برق شهرستان این مشکل رفع شد.
بخشدار فتح المبین شوش نیز اظهار داشت: بارندگی در این بخش بجز 6 روستا هیچ گونه مشکلی دیگری ایجاد نکرد.
سید جمیل موسوی افزود: آبگرفتگی در روستای سندال، رغیوه، دوسلق، حسن گرگ و مناطقی از فکه رخ داد که با کمک راهداری این مشکل نیز بزودی رفع می شود.
نعیم سیاحی رییس اداره برق شهرستان شوش نیز گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در برق شهر و روستاها وجود ندارد و پرسنل در سه نوبت کاری درحال خدمات رسانی به مردم هستند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شوش نیز تصریح کرد: این نهاد بصورت آماده باش کامل است و با بارندگی شب گذشته خسارتی به عشایر غرب کرخه رخ داد که امروز با اعزام یک تیم مشکل این عشایر رفع شد.
سید مجید نوری زاده افزود: اقلامی نظیر چادر و دیگر ملزومات بین این عشایر توزیع شد.
شهرستان شوش دارای سه یخش، 220 روستا و پنج شهر است و به لحاظ جمعیت پنجمین شهرستان استان خوزستان به شمار می آید.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید