Iranian Agriculture News Agency

زنان عشایر شیروان فعال‌تر می‌شوند

ایانا_ دیگرل رسانه‌ها|| رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با هدف تقویت مشاغل خانگی که هم اکنون 6 صندوق خرد در مناطق عشایری شیروان سازماندهی شده است قشر بانوان فعال تر می شوند.

زنان عشایر شیروان فعال‌تر می‌شوند

علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای هدفمند کردن مشاغل خانگی و بومی برنامه ریزی لازم با امور تعاونی ها صورت گرفت تا بخشی از توانمندسازی بین زنان جامعه عشایری ترویج داده شود.
وی گفت: این مشاغل خانگی شامل پرورش مرغ و طیور بومی و محلی، تولید کیف و صنایع چرم، تولید زعفران، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابرشیم و قارچ می باشد که در قالب صندوق های خرد زنان با هدف ساماندهی این مشاغل کوچک برنامه ریزی می شود.
ابراهیمی افزود: در این راستا 36 میلیون ریال تسهیلاتی دولتی به هر صندوق داده می شود که خود آنان مشارکت نسبی خواهند کرد و سرمایه صندوق تشکیل می شود که در مجموع کل برای 15 نفر ایجاد شغل مولد می شود.
رییس اداره امور عشایری شیروان سرمایه گذاری هر نفر را هفت میلیون ریال و مبالغ وام هر دوره را 5 تا 20 میلیون ریال دانست و گفت: کمک به معیشت خانواده، درآمدزایی، بهبود وضعیت اقتصادی خانواده، مشارکت بیشتر، احساس مسئولیت و مدیریت خانواده از جمله اهداف تشکیل صندوق خرد عشایری زنان است.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید