Iranian Agriculture News Agency

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان:

نیازمند معارفه گردشگری ایران برای جهانیان است

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: درآمدی که دولت از محل عوارض خروج به دست می‌آورد می‌تواند در موضوع تبلیغات کشور برای گردشگری تاثیر زیادی داشته باشد.

نیازمند معارفه گردشگری ایران برای جهانیان است

علیرضا سالاریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: موضوع روادید و سرعت صدور آن یکی از پارامترهای مهم جذب گردشگر به حساب می‌آید.

وی افزود: برای جذب گردشگر به کشور و اصفهان نیازمند تبلیغ بیش از پیش هستیم، این موضوع اولویت کاری در نمایندگی وزارت امورخارجه در استان و همچنین در وزارت امور خارجه هست و به همین دلیل اداره جذب گردشگر در این وزارتخانه ایجاد شده چراکه معتقد بودیم برای جذب گردشگری باید ورود و خروج آنها تسهیل شود و این اتفاق روی داد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: فعالیت اصلی در حوزه گردشگری تبلیغ و معارفه جاذبه‌های گردشگری ایران، اصفهان، یزد و شیراز به جهانیان است این اتفاق که همان مثلث طلایی هم نام دارد نیازمند فعالیت بیشتر در معارفه این مثلث به جهانیان است.

سالاریان با اشاره به اینکه صدور روادید فرودگاهی و روادید بدون برچسب در اصفهان جدی گرفته شده و اجرایی می‌شود، تصریح کرد: موضوع بودجه در زمینه تبلیغات گردشگری موضوعی اساسی به حساب می‌آید تبلیغ در سایت‌ها، حضور در مراسم‌های بین المللی دیدارهای اختصاصی در موضوع گردشگری همگی عواملی هستند که می‌تواند در جذب گردشگر مهم باشد.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه در موضوع ارتقا گردشگری فعالیت مشخصی دارد، اما برای اجرای برنامه‌هایش نیازمند همراهی و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، بسیاری از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشور در جای جای دنیا کار نمایشگاهی و سمیناری را انجام می‌دهند، اما نیازمند امکانات و بودجه لازم هستند.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: درآمدی که دولت از محل عوارض خروج می‌گیرد و قرار بود برای گردشگری مصرف شود می‌تواند در حوزه تبلیغات موثر باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید