Iranian Agriculture News Agency

کشاورز ملایری در گفتگو با ایانا عنوان کرد:

تکریم وزیر جهاد کشاورزی نماد احترام به تلاش برای آبادانی کشور

ایانا-جامعه و فرهنگ: به اعتقاد من، بوسه وزیر جهاد کشاورزی نماد احترام به تلاش های چند ساله یک کشاورز پیشرو برای آبادانی کشور بوده است

تکریم وزیر جهاد کشاورزی نماد احترام به تلاش برای آبادانی کشور

کشاورز ملایری گفت:تکریم وزیر جهاد کشاورزی من را غافلگیر کرد،ایشان انسان والایی است و کمتر شخصیتی چنین روحیه متواضعانه ای دارد.

عزیز اله ساکی کشاورز پیشرو و کارآفرین ملایری که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان افتتاح پروژه 50 هکتاری آبیاری نوین در روستای آورزمان ملایر، تلاش وی برای افزایش بهره وری آب و تولید و آبادانی کشور را با بوسه زدن بر دستانش پاس داشت در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت:سال ها پیش زندگی در آمریکا را رها کردم به عشق آبادانی وطنم به روستای آورزمان بازگشتم و علیرغم دعوت نامه‌هایی که برای اقامت دائمی در آمریکا و کانادا داشتم اما عرق به خاک وطن و عشق به خدمت در کشورم مرا واداشت تا از سال 58 به آبادانی مناطق محروم کشورم از جمله روستاهای شهرهای اسدآباد،ملایر و خرم آباد بپردازم.

وی که مهندس مکانیک سیالات است،ادامه داد:من تیغ زارهای آورزمان و زمین های لم یزرع که به کوره های آجرپزی تبدیل شده بود را با تسطیح و یکپارچه سازی و همچنین اجرای سیستم های نوین آبیاری به مزارع سرسبز گندم و کلزا تبدیل کردم.

ساکی با اشاره به این که اولین کسی بوده است سیستم های آبیاری تحت فشار را در سال 67 در منطقه اجرا کرده است،یادآور شد:در حال حاضر نیز اولین کسی هستم که سیستم آبیاری نوین میکرو را در راستای افزایش بهره وری از منابع آب اجرا کرده ام.

کشاورز پیشرو ملایری با بیان این که در ‌اروپا و آمریکا به ازای مصرف یک مترمکعب آب، ۳ کیلوگرم محصول تولید می شود،اضافه کرد:در ایران میانگین تولید محصول به ازای مصرف یک متر مکعب آب حدود ۸۰۰ گرم است این در حالی است که من با اجرای سیستم آبیاری قطره ای در مزرعه گندم خود میزان تولید محصول را به 2 کیلو و 150 گرم رسانده ام.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در زمینه لزوم خودکفایی در گندم یادآوری کرد: امام راحل فرمودند «چقدر برای یک مملکتی عیب است و سرشکستگی که دستش را دراز کند طرف امریکا که گندم بده،کشکول گداییش را باز کند پیش دشمنش و از او بخواهد که رزقش را بدهد.چقدر برای ما سرشکستگی دارد. تا این ملت بنایش را بر این نگذارد که کشاورزیش را تقویت کند و بسازد به آنکه خودش به دست می آورد،ما نمی توانیم استقلال پیدا کنیم.»

ساکی با اشاره به این که کشاورز نمونه کشوری است و قرار بوده لوح تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی دریافت کند،خاطرنشان ساخت:به این که طرح 50 هکتاری آبیاری نوین در مزرعه ام توسط آقای حجتی افتتاح شد،افتخار کردم و تکریم وزیر جهاد کشاورزی من را غافلگیر کرد،ایشان انسان والایی است و کمتر شخصیتی چنین روحیه متواضعانه ای دارد.

وی ادامه داد:به اعتقاد من،بوسه وزیر جهاد کشاورزی نماد احترام به تلاش های چند ساله یک کشاورز پیشرو برای آبادانی کشور بوده است و در آن لحظه بغض گلویم را گرفت.

ساکی گفت:من یک ایرانی وطن پرستم که برای خدمت و آبادانی سرزمینم، از تحصیل و زندگی در کالفرنیا و اروپا گذشتم این در حالی است که در ابتدای بازگشتم به کشور به خاطر این تصمیم از سوی بسیاری از اهالی به سخره گرفته می شدم.

وی یادآوری کرد:من در آن لحظات شعری از مرحوم خسرو فرشید فر استاد ملایری دانشگاه تهران خواندم و در قالب آن احساس وطن پرستی ام را بیان کردم؛شعر این بود:

آن خانه قشنگ بود، ولی خانه ما نیست

آن خاک چه زیباست، ولی خاک وطن نیست

پاریس قشنگ است، ولی نیست چو تهران

لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست

این کوه بلند است، ولی نیست دماوند

این رود چه زیباست ولی رود تجن نیست

من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ

در شهر غریبی که در آن فهم سخن نیست

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید