Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

نیروی فنی برای اجرای پروژه ایران-سیمیت در فارس وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نیروی فنی لازم برای اجرای پروژه ایران-سیمیت در فارس وجود دارد

نیروی فنی برای اجرای پروژه  ایران-سیمیت در فارس وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، در نشست پروژه بین المللی ایران-سیمیت، محمدمهدی قاسمی با بیان این‌که در این پروژه به دنبال تاثیر مثبت کاربرد کشاورزی حفاظتی در افزایش ماده آلی خاک هستیم، یادآورشد: این پروژه در قالب یک تفاهنامه مشخص با بهره برداران منعقد می شود و امیدواریم ماشین آلات اجرای این طرح به موقع وارد استان شوند.

پلت فرم‌های تحقیقاتی ایران_سیمیت در فارس اجرا می‌شود

در ادامه این نشست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پروژه بین المللی ایران-سیمیت در فارس از سال گذشته با ایجاد پلت‌فرم تحقیقاتی در ایستگاه تحقیقات زرقان شروع شده و در سال جاری نیز در پلت‌فرم‌های آموزشی- ترویجی در شهرستان های داراب و مرودشت با ماهیت پنج ساله و به بهترین شکل ممکن اجرایی می‌شود.

حسین پژمان با بیان این‌که از برنامه‌ریزی تئوری تا اجرا فاصله زیادی وجود دارد، افزود: به دنبال رفع ابهامات عملیاتی کردن پروژه در مزرعه هستیم و  به منظور ارتقای کیفیت این پروژه، همکاران بخش تحقیقات در اجرای پروژه ما را یاری می‌کنند.

بار مالی پروژه بین المللی ایران_ سیمیت را موسسه تامین می‌کند

همچنین در ادامه مدیر پروژه بین المللی ایران_ سیمیت با اشاره به این‌که بار مالی پروژه توسط موسسه تامین شده و در صورت وارد شدن خسارت به کشاورز خسارت‌ها را جبران می‌کنیم ، افزود: عملیات پرداخت باید سریع و با همکاری هماهنگ کننده پروژه و سازمان صورت پذیرد.

پورداد در پایان با اشاره به این‎که یک سری ماشین آلات و ادوات کشاورزی از خارج تامین شده است، گفت: سهمیه استان فارس در ایستگاه زرقان جهت استفاده پلت فرم‌ها مستقر خواهد شد.

او تاکید کرد: رابطه ما با کشاورزی که پلت فرم را به ما داده، شامل یک قرار داد و تعهداتی بین پروژه و مسئولین است و به موجب این قرارداد در طی این پنج سال نباید زمین خود را به غیر واگذار کنند و به‌طور کلی کشاورز باید همراه ما باشد و تعهدات ما هم نسبت به پروژه با تامین تمامی نهاده ها، کود، بذر و ماشین آلات خواهد بود که این قرارداد درهر استان بین کشاورز و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آن استان منعقد می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید