Iranian Agriculture News Agency

توسط مدیر کل نظامهای بهره برداری سازمان تعاون روستایی صورت گرفت؛

بازدید از ظرفیتهای تعاون روستایی شهرستان شوش

مدیر کل نظامهای بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی، از کارخانه مدرن خشک کن شالی و خط تولید برنج در شرکت تعاونی روستایی اتحاد شهرستان شوش بازدید کرد.

بازدید از ظرفیتهای تعاون روستایی شهرستان شوش

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز،نادرعلیزاده مدیر کل نظامهای بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی و  رزاقی مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونیهای تولید ایران ومهدی صیاحی مدیر تعاون روستایی استان خوزستان، از کارخانه مدرن خشک کن شالی و خط تولید برنج در شرکت تعاونی روستایی اتحاد شهرستان شوش بازدید کردند.

هومن سپهوند رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش در این بازدید با اشاره به ظرفیتهای شهرستان شوش در تولید محصولات کشاورزی گفت:  هدف از راه اندازی این کارخانه توسعه و فعالسازی خط تولید ، تکمیل چرخه تولید و تبدیل محصول، ایجاد ارزش افزوده و مهمتر از همه حمایت از تولید داخل بوده است.

 وی افزود : با توجه به وضعیت اقتصادی روستائیان و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، برنج تولید شده و سایر مشتقات شالی اعم از برنج نیم دانه و سبوس در قالب طرح عرضه مستقیم و قیمت مناسب ارائه می شود.

عملیات توسعه و بازسازی کارخانه شالی کوبی و راه اندازی خط تولید برنج در شرکت تعاونی روستایی اتحاد با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت انجام و در آبان ماه 1397 تکمیل گردید. در حال حاضر با توسعه این کارخانه علاوه بر درآمدزایی برای شبکه تعاون روستایی، زمینه اشتغال 6 نفر بصورت مستقیم و بیش از 20  نفر بصورت غیرمستقیم فراهم شده است.

گفتنی است شرکت تعاونی روستایی اتحاد در بخش شاوور شهرستان شوش با 2920 عضو سهامدار بیش از 57 روستا و 20 هزار نفر جمعیت را در حوزه فعالیت خود دارد. 

در طی این بازدید مدیر کل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور شهرستان شوش را یکی از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی و برخوردار از امکانات چشم گیری در زمینه کشاورزی دانست و افزود سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه منجر به درآمدزایی مستقیم می گردد می تواند منجر به تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید