Iranian Agriculture News Agency

کیخا در جمع خبرنگاران:

واردات ماشین‌آلات کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد

۹۵ درصد تولیدات تراکتورسازی داخلی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: شرایط جدید ارزی که در کشور ایجادشده با توجه به گزارش مدیران کارخانه به نفع کالاهای تولید داخلی شده و در حال حاضر واردات ماشین‌های کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد.

واردات ماشین‌آلات کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، احمدعلی کیخا در جمع خبرنگار در حاشیه بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز، اظهار داشت: برای دومین بار است که در یک ماه گذشته به همراه نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از این کارخانه بازدید داریم

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد کمتر صنعتی در حوزه خودروسازی کشور وجود دارد که ۹۵ درصد تولیدات آن داخلی باشد، گفت: شرایط جدید ارزی که در کشور ایجادشده با توجه به گزارش مدیران کارخانه به نفع کالاهای تولید داخلی شده و در حال حاضر واردات ماشین‌های کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی نقش‌آفرینی کارخانه تراکتورسازی درزمینهٔ تأمین نیازهای داخلی بهتر و بیشتر مشهود است، ادامه داد: به‌عنوان کمیسیون کشاورزی قطعاً از سیاست‌های که منجر به حمایت و قوت بخشیدن از صنایع این‌چنینی شود حمایت می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات کارخانه تراکتورسازی قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد و از این موضوع حمایت لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی است اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز از خطوط تولید، مونتاژ و کارگاه ریخته‌گری کارخانه تراکتورسازی تبریز دیدن کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید