Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان اردبیل:

افزایش ارزش افزوده کشاورزی مستلزم توسعه صنایع تبدیلی است

مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش ارزش افزوده اقتصادی محصولات کشاورزی مستلزم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

افزایش ارزش افزوده کشاورزی مستلزم توسعه صنایع تبدیلی است

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، علی نعمتی در بازدید از تعدادی از واحدهای صنایع  تبدیل و تکمیلی فعال در فاز یک شهرک صنعتی شهرستان افزود: یکی از مسئولیتهای خطیری که به عهده وزارت جهادکشاورزی گذاشته شده، تأمین امنیت غذایی در کشور است که در همین راستا سیاست گسترش صنایع تبدیل و تکمیلی محصولات کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته نعمتی، این صنایع مدت زمان ماندگاری محصولات تولیدی را افزایش می‌دهد و با ایجاد اشتغال زمینه‌های توسعه پایدار را بیش از پیش فراهم می‌کند.

نعمتی، از افزایش واحدهای صنایع تبدیلی استان از 72 واحد در سال 92 به 149 واحد در سال 97 خبر داد و گفت: میزان ظرفیت این واحدها اکنون به یک میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در سال‌جاری تعداد 10 واحد از صنایع تبدیلی و تکمیلی به بهره‌برداری رسیده که تا پایان امسال این تعداد به 15 واحد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، با توجه به اینکه طرح عظیم پروژه پایاب سد خدا آفرین در دشت مغان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند قطعا سال  آینده با افزایش قابل ملاحظه‌ای افزایش عملکرد در انواع محصولات کشاورزی و به ویژه محصول استراتژیک و مهم گندم روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید