Iranian Agriculture News Agency

وقف‌چی مطرح کرد

وزارت جهاد نهاد تصمیم گیر درباره صادرات کالاهای کشاورزی باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: انتزاع بخش کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی مؤثر است.

وزارت جهاد نهاد تصمیم گیر درباره صادرات کالاهای کشاورزی باشد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح انتزاع بخش کشاورزی از صنعت، گفت: بر اساس قانون انتزاع بخش کشاورزی، تصمیم‌گیری درباره صادرات یا عدم صادرات کالاهای کشاورزی باید با وزارت کشاورزی و نه وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی افزود: متأسفانه در سالی که با نام حمایت از تولید ملی نام‌گذاری شده است، شاهد ممنوعیت صادرات شیر خشک و محصولاتی هستیم که در داخل کشور، توان تولید آن راداریم، اما با رانت واردات با ارز دولتی، واردات آن را در اختیار افراد و شرکت‌هایی قرار داده‌اند که هیچ نسبتی با تولید ملی ندارند که وزارت صنعت باید پاسخگوی این موضوع باشد.

دولت حمایت‌های بیشتر از تولیدات داخلی داشته باشد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بابیان اینکه ممنوعیت صادرات برای کالاهایی که توان تولید آن راداریم و در اختیار قرار دادن فرصت و امتیاز برای واردکنندگان اقدامی ضد تولید ملی و علیه امنیت غذایی است، اظهار داشت: ما با این اقدام خودسرانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار جهانی خود را از دست خواهیم داد، نباید به انگیزه تولیدکننده داخلی لطمه وارد کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: دولت باید حمایت‌های بیشتری از تولید داخلی، به‌خصوص محصولات کشاورزی داشته باشد، زیرا افزایش نرخ مواد اولیه محصولات دامی و کشاورزی موجب افزایش بی‌رویه محصولات شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس عمده مشکلات موجود در نابسامانی‌های بازار محصولات کشاورزی و دامی را ادغام وزارتخانه‌‌های صنعت و جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: انتزاع این دو وزارتخانه موجب می‌شود تا بازار ساماندهی شده و متولی مشخصی برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی و دامی وجود داشته باشد و انتزاع بخش‌ کشاورزی از صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی مؤثر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید