Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

26طرح آبیاری نوین در استان زنجان افتتاح شد

با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان زنجان، به طور همزمان ۲۶ طرح سامانه‌ نوین آبیاری در این استان به بهره‌برداری رسید.

26طرح آبیاری نوین در استان زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا،  همزمان با سفر محمود حجتی به استان زنجان، عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبیاری نوین دیگر آغاز شد.  سامانه نوین آبیاری طرح ۴۰۰ هکتاری باغات زیتون در شهرستان طارم نیز در این سفر به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این پروژه به طور همزمان ۲۶ طرح سامانه‌های نوین آبیاری به مساحت یک هزار و ۱۶ هکتار در استان زنجان افتتاح و عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبیاری نوین به مساحت یک هزار و ۳ هکتار در استان آغاز شد.

با افتتاح این ۲۶ طرح سالانه در مجموع بالغ بر ۴ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده و برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

در مجموع ۱۱۹ میلیارد ریال برای این تعداد طرح مورد افتتاح در استان اعتبار هزینه شده است که ۷۹ میلیارد ریال آن کمک بلاعوض دولتی بوده است.

گفتنی است، مساحت کل اراضی آبی استان زنجان ۱۷۰ هزار هکتار است که با افتتاح ۲۶ طرح امروز، از ۱۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری تحت فشار در استان در مجموع ۵۲ هزار و ۸۳۰ هکتار به انواع سیستم های نوین آبیاری مجهز شد.

شایان ذکر است، با تجهیز بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سامانه‌های نوین آبیاری در مجموع ۲۲۲ میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه جویی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید