Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

نصب برچسب راهنمای تغذیه‌ای برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان

ایانا-کشاورزی: چراغ راهنمای مواد غذایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای موادی مانند نمک، شکر، قند و چربی بر روی محصولات ثبت شد.

نصب برچسب راهنمای تغذیه‌ای برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان

مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به  افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیر توسط  مواد غذایی در سال‌های گذشته در کشور گفت: این موضوع سبب شد تا چراغ راهنمای مواد غذایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای موادی مانند نمک، شکر، قند و چربی بر روی محصولات ثبت شد.

به گزارش ایانا، وحید مفید در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی، با بیان اینکه در ایران کشت محصولات تراریخته انجام نمی‌شود، گفت: محصولات تراریخته مورد نیاز، همچون سویا، کلزا، ذرت و روغن‌های آن  به کشور وارد می‌شود.

او با بیان اینکه از معیارهای مهم برای واردات محصولات تراریخته تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپاست، افزود: همچنین این محصولات باید قابلیت مصرف در کشورهای ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، مالزی و برخی کشورهای دیگر را داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه بر روی این محصولات در ایران برچسب تراریخته برای آگهی مصرف کننده نیز زده می‌شود، افزود: در کشور ما همچنین نصب برچسب چراغ راهنمای تغذیه‌ای برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان نیز آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه برنامه ١٦ساله‌ای برای ایمنی غذا از سال ٢٠١٣ میلادی در کشور ما آغاز شد‌، افزود: همچنین بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه کشور کنترل محصولات از نظر باقی مانده سموم نیز بر روی محصولات باغی و زراعی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید