Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی:

مجوز صادرات قزل‌آلا نشانه گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا

ایانا-کشاورزی: در یکسال اخیر گام‌های بلندی در زمینه توافق میان ایران و اتحادیه اروپا از جمله در حوزه قرنطینه گیاهی برداشته شده است.

مجوز صادرات قزل‌آلا نشانه گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا

برای گسترش این روابط، تابستان سال گذشته به طور رسمی مجوز صادرات قزل آلای پرورشی ایران، به اتحادیه اروپا صادر شد که قدم بسیار مهمی بود.

به گزارش ایانا، هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی در همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی میان ایران و اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا به ویژه در حوزه کشاورزی گشوده شده است گفت: در یکسال اخیر گام‌های بلندی در زمینه توافق میان ایران و اتحادیه اروپا از جمله در حوزه قرنطینه گیاهی برداشته شده است.

او افزود: در جریان سفر کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا به همراه مدیران ۴۰ کشور اروپایی در سال گذشته که به دعولت رسمی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، دوطرف برای افزایش تجارت محصولات کشاورزی و غذا، راهبردهای مختلفی ترسیم کردند.

فتحی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش که آشنایی با استانداردها و ضوابط بهداشتی کیفیتی محصولات کشاورزی، تبادل نظر در رفع موانع تجاری دو جانبه بود توضیح داد: برای گسترش این روابط، تابستان سال گذشته به طور رسمی مجوز صادرات قزل آلای پرورشی ایران، به اتحادیه اروپا صادر شد که قدم بسیار مهمی بود.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی گفت: با توجه به اینکه ایران با تحریم‌های یک جانبه آمریکا روبرو شده، این همایش پیام روشنی را در زمینه تمایل اتحادیه اروپا برای تداوم همکاری‌ها در چارچوب چند جانبه گرایی با ایران دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید