Iranian Agriculture News Agency

مخترع ایرانی دستگاه برداشت گل زعفران ساخت

ایانا_ اجتماعی|| دستگاه برداشت گل زعفران توسط "امیرحسن اسعدیان"، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در دانشکده کشاورزی سرایان رونمایی شد.

مخترع ایرانی دستگاه برداشت گل زعفران ساخت

به گزارش ایانا، دستگاه برداشت گل زعفران، اولین اختراع در جهان است که با وجود وزن کم در هنگام برداشت گل زعفران هیچ آسیبی به بوته وارده نمی‌کند. این دستگاه می‌تواند در زمین‌های تسطیح شده محصول یک ردیف در یک متر طول را در زمان یک ثانیه برداشت کند.

فروانی و مقدار محصول برای این دستگاه محدودیتی ایجاد نمی‌کند و قادر است در هر شرایط ارتفاع و طول برگ گل‌ها را برداشت کند.این دستگاه مجهز به سنسورهای تشخیص است که علاوه براینکه به برگ‌های زعفران آسیب نمی‌رساند به غنچه و پیج‌های سفید زعفران که در روز آینده برداشت می‌شوند نیز آسیبی وارد نمی‌کند. وزن کم محصول، حمل آسان و سرعت بالای برداشت از جمله مزایای این محصول استراتژیک است. این اختراع در حاشیه جشن برداشت زعفران در دانشکده کشاورزی سرایان رونمایی شد.

تفنگ ایرانی انتقال ژن و دستگاه انگیزش رویان رویشی از اختراعات دیگر امیرحسن اسعدیان، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند است. دستگاه برداشت گل زعفران پس از تولید انبوه در سال زراعی آینده به بازار عرضه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید